Ik ben op zoek naar de naam van een uitvoerend artiest van een liedje uit de jaren 60 of 70 met de titel 'My Old Kentucky home'? Liedje van Ry Cooder!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Het lied is niet van Ry Cooder - die het in 1971 zong -, maar van Stephen Foster - die het in 1853 schreef.
Wie hebben het behalve Ry Cooder nog meer gezongen in de jaren '60 en '70:
Spotnicks (1962)
Alan Price (1967)
Kate Smith (1967)
Randy Newman (1970)
Johnny Cash (1975)
De bijna gelijknamige Randy Newman-song Old Kentucky Home is niet exact hetzelfde, maar toch duidelijk geïnspireerd door deze klassieker. Welicht ben je naar dié uitvoering op zoek.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat inderdaad om de versie van Randy Newman.
Dus wie kan het zijn die deze versie op de plaat gezet heeft? Vlotte uitvoering. Regelmatig op de radio destijds.

Andere antwoorden (3)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De oudste en heel mooie uitvoering die ik ken is van Paul Robeson.
In 1974 maakte Randy Newman er een parodie op.