Ik zoek "vietnam" nummers

Ik zoek nummers als "Fortunate son" van Creedence clearwater revival & "paint it black" van de rolling stones. Met het hele "vietnam gevoel" en dus wel echte rock, niet van die ballads etc,
(van die nummers die zo in een "platoon"of "tour of duty" zouden kunnen)

Toegevoegd na 8 minuten:
Youtube;
Rolling Stones; http://www.youtube.com/watch?v=STWSTgfMruc
CCR; http://www.youtube.com/watch?v=JBfjU3_XOaA

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
1.2K

Het beste antwoord

Kijk eens op deze site:
http://faculty.buffalostate.edu/fishlm/folksongs/americansongs.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

White Rabbit -Jefferson Airplane

Toegevoegd na 6 minuten:
Er zijn trouwens een paar Tour of Duty CD's gemaakt, daarop staan heel veel rocknummers uit die tijd die het "Vietnam-gevoel" oproepen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eve of Destruction
Heard it through the grapevine...

Of zoals Lala al meldde: Er zijn Tour of Duty CD's verschenen (ik heb er zelf ook minimaal nog drie thuis liggen). Heerlijke muziek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nog enkele:
Sgt. Barry Sadler - The Ballad of the Green Berets (weet niet of het ook klinkt als een ballad)
Paper Lace - Billy, Don't Be a Hero
Paul Hardcastle - 1985
Country Joe & the Fish - I-Feel-Like-I'm-Fixin'-to-Die-Rag
Stan Ridgway - Camouflage

en kijk bij de links hieronder: An Incomplete List of Songs About Vietnam

tp
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goodnight Saigon van Billy Joel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"GOOOOOOOOD MORNING VIETNAM!!!" De soundtrack van deze film staat vol met muziek uit die tijd. Ook wordt elk nummer door D.J. Adrian Cronauer( Robin Williams) geintroduceerd. De film gaat ook over een dj die in vietnam werkte voor de legerzender. Enkele nummers:
Nowhere to Run - Martha Reeves & The Vandellas
Game of Love - Wayne Fontana & The Mindbenders
Liar, Liar - The Castaways
Danger Heartbreak Dead Ahead - The Marvelettes
Baby Please Don't Go - Them
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cambodia door Kim Wilde