Bestaan er mensen, die niet houden van, geen enkele vorm van muziek?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
5.1K
Ritsuka
12 jaar geleden
er zullen vast wel mensen zijn die houden van alle soorten muziek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens Sjostakovitsj hield Lenin niet van muziek.

Het beste antwoord

Mensen die van geen enkele vorm van muziek houden, zijn bijna onvindbaar. Daar is veel onderzoek naar gedaan, en dan komt er meestal ook nog uit, dat als er mensen zijn die helemaal niet van muziek houden, dat gegeven bepaald geen drama is, en er heel goed mee te leven is. Je zou ook kunnen zeggen: het valt bij die zeer selecte groep mensen allemaal wel een beetje mee, en na enig aandringen van de onderzoekers, willen sommige mensen wel toegeven dat ze niet zo van muziek houden.

Dat is ook wel verklaarbaar. Want mensen die echt een enorme pesthekel aan alle muziek hebben, zouden ook echt geen leven hebben. Muziek is overal, en dat zou betekenen dat die mensen overal knettergek zouden worden, en in een afgesloten bunker moeten gaan wonen. En dat is natuurlijk niet zo.

Deze mensen zouden dan nooit naar documentaires of speelfilms kunnen kijken (een speelfilm zonder muziek is bijna onmogelijk), ze kunnen de stad niet in wegens de jengelende carillons en draaiorgels, ze kunnen niet winkelen door de achtergrondmuziek, niet naar sterreclames kijken, niet naar feestjes, geen koninginnendag vieren met al die fanfarekorpsen, zijn fluitende glazenwasser haat, en vooral geen kinderen moet hebben. Want ieder kind zingt, net zoals ieder kind speelt.

Hoewel het opmerkelijk is dat de kunstvorm muziek door echt iedereen wordt gewaardeerd, is het ook wel logisch. Geen enkele kunstvorm is zó geintegreerd in ons dagelijks leven als muziek. Het is overal, zelfs in de meest primitieve vormen, zoals ringtones, wekkers, deurbellen, sirenes, claxons, scheepstoeters en ga zo maar door. In principe is geluid muziek, zodra er sprake is van enige ordening in klanken. Daar ontkomt echt niemand aan.

Zo zijn er eigenlijk ook geen mensen die niets lusten, een hekel aan slapen hebben, het irritant vinden om buiten te komen, of om eens een praatje met iemand te maken. Voor muziek geldt eigenlijk hetzelfde: als iemand muziek haat, of andere van bovengenoemde activiteiten, is er vaak iets anders aan de hand, en dat is een psychische stoornis. Het niet waarderen van muziek, is dan maar een onderdeel van het probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja, die bestaan. Ik heb er een in huis. Hij heeft een fantastisch gehoor voor ritme maar muziek werkt hem enorm op de zenuwen. Hij heeft er een oprechte hekel aan.
Sommige muziek vindt hij beter 'verteerbaar' dan andere, maar hij houdt van geen enkele vorm van muziek, helaas.

Daarbij moet ik wel aantekenen dat hij het syndroom van Asperger heeft, er zal ongetwijfeld samenhang zijn tussen zijn gevoeligheid voor prikkels en zijn hekel aan muziek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf ook het syndroom van Asperger (maar geen diagnose laten stellen), plus ik ben een beelddenker. Maar toch is muziek heel belangrijk voor me en doet heel veel met me. Het kan mijn stemming in een keer veranderen. Ik hou van vele soorten muziek; van Turkse volksmuziek tot rock. Dus de persoon in kwestie zal nooit een nummertje opzetten om te luisteren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
NOOIT. Terwijl de rest van het gezin toch ook wel een tikje auti-trekjes heeft en dol is op muziek. Ze bestaan, dus ;-) En zo zie je ook maar weer hoe veelzijdig auti-trekjes kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, zo zien we maar weer dat niet alle vormen van Autisme of alle Autisten over een kam moeten worden geschoren. Dat doet de psychiatrie weleens vaak.
ja, bijv mijn vader vind alles maar klote alle soorten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die bestaan zeker! Er zijn ook mensen die het liefst rust om zich heen hebben. bij hen wordt ook geen emotie opgeroepen of een gevoel voor ritme. Zij zullen elke vorm van muziek als 'storend' ervaren .
12 jaar geleden
De schoonouders van mijn broer hebben geen idee van en bij muziek of ritme.
Daar kan ik me nauwelijks wat bij voorstellen maar toch is dit gebleken.
Hun kinderen, waarvan een dus mijn schoonzus is , is zeer muzikaal.
Ik vermoed daarom dat het nurture van de ouders zelf is, ze zijn er totaal niet mee opgevoed en missen schijnbaar het vermogen dit nu nog te ontwikkelen, ze tonen geen aspiraties what so ever.
Het zijn overigens bepaald geen domme mensen, er zit alleen geen muziek in.
Wel zijn het hartelijke sociale mensen die ik graag mag.

Dus het bestaat.

Zelf zou ik niet zonder muziek kunnen.
Het is immers een taal die gelijk naar het hart gaat .