Hoeveel invloed heeft een clipje op de single/cd verkoop?

Ik bedoel niet of de single beter verkoopt met of zonder clipje (het antwoord daarop lijk me logisch) maar dan bedoel ik echt het soort clipje dat ze gemaakt hebben voor een single...

m.a.w zou een single de zelfde verkoopcijfers halen indien men een clipje heeft waar helemaal niets gebeurt, dan een clipje met verhaal rond?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Vroeger in ieder geval groot. Joe Elliott van Def Leppard vertelt op de dvd Classic Albums dat het nummer Pour some sugar on me pas ging verkopen nadat de eerste clip, door vriend en vijand als slecht betiteld, door een betere werd vervangen. Ook de single You can call me Al van Paul Simon begon pas te verkopen toen de eerst gemaakte clip door een andere, volgens Simon betere, clip werd vervangen. Maar dat was allemaal in de tijd dat MTV de hele dag videoclips uitzond en daar veel naar gekeken werd. Dat is tegenwoordig wel even anders.