ik ben niks op het gebied van muziek, en voor CKV moet ik 3 liedjes uitzoeken. iemand suggesties?

heeft iemand suggesties dus?
het moet 1 lied op klassiek gebied zijn;
1 lied op het pop-gebied;
en ten ten slotte 1 lied dat past bij wereldmuziek...
HELP!

BELANGRIJK!!! deze liedjes moet ik voor mijn hele klas laten horen, en ik wil niet voor schut staan. alsjeblieft.
dus kies niks overdreven als je betere liedjes kent.

alvast bedankt voor iedereen die wat heeft ingezonden!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (4)

http://www.youtube.com/watch?v=BNWpZ-Y_KvU
prachtig klassiek nummer.. als je af en toe stuitert ken je hem als masters symphony.. maar dit is het origineel

pop.. ja als je echt pop wil.. doe dan van die bieber/gaga meuk..

en wereld muziek.. shakira met dat waka waka liedje?
een latina die een liedje van een afrikaan jat (daar komt dat waka waka dus vandaan) en dat vervolgens als WK nummer verkoopt... werelds
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een jongen bent en niet voor schut wilt staan, had ik bieber niet gekozen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Shakira is half Libanees, half Latina, dus nog wereldser dan je al dacht.
Ik weet niet precies wat voor muziek je zoekt. Maar wellicht kan ik je helpen. Bij klassieke muziek denk ik meteen aan Bach, Mozart etc. Een heel bekend en ontzettend mooi klassiek stuk is de Prelude van Bach. Zoek eens naar de uitvoering van Rostropovich! Bij popmuziek denk ik meteen aan de echte pop-iconen, michael jackson, britney spears, lady gaga etc. In het kader van wereldmuziek is Staff Benda Bilili echt een aanrader. Dit is een band uit Congo-Kinshasa, bestaande uit straatmuzikanten met een handicap. Ze hebben in 2010 nog opgetreden op Lowlands. Hoop dat je hiermee een beetje geholpen bent en nog succes met je CKV-opdracht!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigenlijk moet je natuurlijk kiezen wat je zelf mooi vindt. Maar als jij niks mooi vindt, zou je dat ook eerlijk moeten zeggen tijdens je presentatie. Mijn zoon heeft een uitgesproken hekel aan muziek (ja, er zijn er dus nog meer!) en die heeft uiteindelijk gekozen voor Bohemian Rhapsody van Queen, omdat het al jarenlang op nr. 1 van de top 100 aller tijden staat, nadat hij eerst eerlijk had verteld dat hij echt eerlijk minder dan niks heeft met muziek.

Voor klassiek kun je aan de veilige kant altijd kiezen voor "de vier jaargetijden" van Vivaldi, gewoon omdat het zo bekend is en lekker in het gehoor ligt.

Voor wereldmuziek vind ik de Salsa-versie van Clocks van Coldplay (van Ibrahim Ferrer) erg leuk. Dat nummer kent ook iedereen, maar niet in deze versie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het zelf niet weet zal ik het maar eenvoudig houden met muziek die gewoon lekker in het gehoor ligt.
Voor klassiek een lekker kort instrumentaaltje van Grieg,
Voor pop iets aardigs van Pearl Jam en
voor de wereldmuziek wat swingend Marokkaans.

Maar kies toch vooral wat je zelf lekker vindt klinken.

Edvard Grieg - Morgenstimmung

http://www.youtube.com/watch?v=GUKRBeG-sGQ&feature=related

Pearl Jam - Just Breathe

http://www.youtube.com/watch?v=XTb9GNIxpMk&ob=av3n

Abdessalam al Hassani - Naseem Habat

http://www.youtube.com/watch?v=ABlu4H6Fiu0&feature=related