Kan je een bladmuziek ook voor een gitaar gebruiken?

Bijvoorbeeld waar alleen noten opstaan (en zonder akkoorden) of moet je tabs of chords gebruiken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Jazeker. STerker nog... ik zou je, ook bij moderne muziek en alleen akkoorden slaan, toch aan willen raden te leren welke noten waar op de hals geplaatst worden. Dan kan je altijd uitzoeken hoe de akkoorden opgebouwd zijn. Want akkoorden zijn meer dan een letter... het zijn noten aan elkaar geplakt. Op de laatste pagina van bijgevoegde link zie je precies waar welke noot staat!

http://www.coumou.nl/edu/lesj_1/noten_lezen_voor_gitaar.pdf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan.

Andere antwoorden (2)

Ja, dat kan. Op gitaar worden niet alleen akkoorden gespeeld. Vooral klassiek gitaar maakt veel gebruik van "gewone" bladmuziek, dus notenschrift.
bamibal
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
Nee, je speelt alleen de noot F.
Ja, als je noten kunt lezen dan kan je een op bladmuziek uitgeschreven melodie ook op een gitaar spelen. Maar als jij alleen akkoorden ter begeleiding kunt spelen dan heb je er vermoedelijk niets aan. Je moet weten hoe je de verschillende tonen op de gitaar aan kunt tokkelen.
Amadea