Tot welke categorie behoord deze stem, bas, tenor of alt?

http://www.youtube.com/watch?v=zPpVXupEmkw

Ik kan hier namelijk precies mee meezingen en ik wil weten waar mijn stem bij hoort.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bas, tenor en alt zijn gewoon categorieën waarin het makkelijker ingedeeld kan worden. Bijna iedereen kan tenor EN alt zingen, of bas EN tenor. Als je een beetje oefent, kan je uiteindelijk alle drie de partijen zingen.
Amadea
12 jaar geleden
Nou, dat geloof ik niet. Een hoge sopraanpartij kan ik ondanks vele oefening echt niet aan. Maar een lage sopraan- en een altpartij gaan wel altijd. En als ik verkouden ben kan ik tenor zingen!

Het beste antwoord

Het is geen klassiek geschoolde stem dus lastig in te delen. Het lijkt het meest op een (lichte) bariton. Deze ligt tussen tenor en bas in.
Maar ook een bas en tenor zouden dit lied makkelijk kunnen zingen. Je stemtype hangt dus niet zozeer af van je bereik als wel van de hoogte (tessitura) waar je stem z'n best uit komt.