Hoe kan ik mijn studie methode het best aanpakken?

Ik speel al trompet vanaf mijn 8ste jaar maar heb de laatste 3 jaar vanwege omstandigheden niet meer gespeeld.
Vanaf gister ben ik weer begonnen en ben weer enthousiast aan het oefenen. Ik hield het gister geen 10 min vol en vandaag 15 min.
Is hier een goed schema voor te verzinnen zodat ik snel weer op mijn "oude" niveau kom te zitten, en welk soort oefeningen kan ik het beste doen?
Ter info: ik heb ook een nieuw mondstuk gekocht omdat ik wat kleiner wilde, ben van Vincent bach 3c naar 7c overgestapt. Leek mij nu wel het juiste moment omdat ik toch weer moet wennen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

In de eerste plaats: goed idee! een 7c wordt meestal verkocht met het instrument omdat die gelijk mooi aanspreekt, alleen vaak als je langer speelt (en meer conditie krijgt) kun je meer met een 3c, ik zelf speel op een 1,5 C. Het is beter om te beginnen met 2x per dag 5 min als je gelijk helemaal kapot te blazen, je zult gewoon weer "eelt" op je lippen moeten creëren om het langer vol te houden. Begin met veel lage en lange noten te spelen, ga niet te snel in het begin en niet te hoog, aan het einde van je oefening kun je wel even hoog, maar niet als je begint. Speel ook veel lipbindingen toonladders. Speel in, en uit dus aan het eind van je oefening nog wat lange lage noten. Download eventueel wat eenvoudige oefeningen om het leuk te houden. Succes, ik ga vandaag ook na de vakantie weer beginnen.

Bronnen:
http://www.free-scores.com/download-sheet-...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100