wat is een goede piano voor beginners?

ik wil graag piano leren spelen daarvoor heb ik wel een piano nodig. waarom ik geen keyboard wil? omdat ik in middels bijde heb ervaren en ik een piano veel fijner vind spelen (en hij staat mooier in de huiskamer).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
3.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
uiteraard wil je geen keyboard, dat is heel wat anders!
Echter een digitale piano heeft de mogelijkheid van een koptelefoon tijdens het oefenen van je toonladders. Prettig voor je buren en huisgenoten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist Absor en heb je wel op een keyboard gespeelt die aanslag gevoelig is. Want dat maakt nogal veel verschil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee nog nooit, zijn die wel vergelijkbaar met een piano?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel meer omdat het indrukken van de toetsen het volume beinvloed, wij hebben hier toen ook bewust voor gekozen omdat het toch dichter bij een piano komt, die ik absoluut niet kwijt kan en ik vind hem ook te kostbaar in aanschaf en onderhoud.. Je kan dus zonder aan de volume knop harder en zachter spelen, wat ik juist de charme van een piano vind.
Speel zelf niet trouwens maar mijn zoon wel, eigenlijk accordeon, maar dat ligt ook weer erg dicht bij de piano.

Het beste antwoord

Het is bij (nieuwe) piano's heel simpel. Hoe meer je betaalt, hoe beter 'ie is, en hoe mooier hij klinkt. Een Ibach piano is altijd schitterend, maar je betaalt al gauw 8000 Euro voor een nieuwe. Yamaha's zijn er al voor zo'n 3500 Euro.

Ik begrijp dat je nog niet piano speelt, maar wilt gaan leren spelen. In dat geval zou ik je marktplaats aanbevelen. Daar is vanaf 100 Euro al heel veel aanbod.
http://kopen.marktplaats.nl/muziek-en-instrumenten/piano-s/c765.html

Als je b.v. voor 500 Euro een piano via marktplaats koopt, (ik zag een heel mooie Frankenbach voor 250 Euro) en daar nog een paar honderd Euro tegenaan gooit, om 'm op te knappen, dan kun je je daar bijna geen buil aan vallen.

Vind je op termijn pianospelen echt leuk, en de lessen verlopen voorspoedig, dan kun ja altijd na 1 of 2 jaar besluiten, een betere of mooiere piano te kopen.

Voor nieuwkoop èn 2e hands koop geldt: neem altijd iemand mee die er echt verstand van heeft. B.v. je pianoleraar. Heb je zo iemand niet bij de hand, dan kun je je ook laten bijstaan door b.v. een pianostemmer of -leraar bij je in de buurt. In dat geval moet je dat advies wel betalen, maar ben je er zeker van, dat je geen piano koopt, met b.v. een gebarsten klankbord of vastgeroeste stempennen.

Veel succes en veel plezier!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heel erg bedankt voor je antwoord, ik heb er veel aan :D

Andere antwoorden (4)

Ik zou zelf weer kiezen voor een yamaha, die bevalt mij prima! In het verleden had ik ook goede ervaringen met Young Chang, een minder duur merk, maar met dezelfde lichte aanslag. Speelt erg fijn.
In beide gevallen was ik erg gecharmeerd van de heldere tonen. Vaak zijn franse en ook veel duitse piano's wat 'romantischer' van klank, dwz wat minder fris, iets warmer.

Maar dat is natuurlijk smaakgebonden...

Mijn eerste piano was een Cherny, die speelde loodzwaar en daarop moest je echt hard en ongevoelig bonken om geluid te produceren :-)

Veel plezier op de zoektocht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kawai is een goede koop!

http://www.kawaius.com/main_links/digital/09_dpmain.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ook prima inderdaad, diezelfde heldere 'aziatische' klank!!
Goeie tip! +
Ik persoonlijk zou je de Yamaha Clavinova CLP 340 aan raden, zowel voor beginners als voor gevorderden.
Zuivere klank en zachte aanslag.
Heb er zelf geen ervaring mee maar mijn zoon heeft zo een en is er van in de wolken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ga proefspelen in een winkel, vaak bieden ze huurcontracten met recht op koop.