Als ik een tijdje gitaar speel en mij dus lang concentreer op het lezen van akkoorden, ga ik na een tijdje af en toe wazig zien, hoe kan dit?

Heb ik evt een bril nodig oid?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (5)

http://www.goeievraag.nl/vraag/ga-wazig-staren.14591

http://www.goeievraag.nl/vraag/zicht-wazig-kijken-filmpje.225314
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan moet je even weg kijken en aan iets anders denken. Als je dan weer terug kijkt gaat het bij mij altijd makkelijker misschien werkt het
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou kunnen dat jij je teveel hierop concentreert en bepaalde spieren aanspant hierdoor wordt de bloedstroom beperkt en krijg je deze klachten.
12 jaar geleden
Of je knippert te weinig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien heb je "een lui oog"
houd in dat een van je ogen niet goed samen werkt met het andere oog.
Dit gebeurt uiteraard het meeste als je een lange tijd moet concentreren.
Of als je moe bent.

Ik heb een lui oog gehad, en ben er aan geopereerd omdat de afwijking groter werd namaten ik ouder werd.