hoe speel je baré akkoorden?

ik wil ook graag barè akkoorden leren alleen hoe kun je je hele vinger over de hals leggen? het lijkt me moeilijk en ik heb het vaak gebrobeert maar het lukt niet! kan iemand mij helpen? :)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
Amadea
10 jaar geleden
Op gitaar? Of een ander muziekinstrument?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
oeps vergeten erbij te zetten ;) gitaar :D
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heel-veel-oefenen.
sorry, het is een beetje een dooddoener, maar het is wel de manier om het te leren :)
Ik had er in het begin ook veel moeite mee, en nu gaat het haast vanzelf.
Wat voor gitaar heb je trouwens? klassiek Spaans, of western?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
western :)

Antwoorden (1)

Het soort gitaar speelt een rol: is het een Country - en Westerngitaar, een stalen-snaren-gitaar, dan kun je lichtere snaren kiezen: 011 of 010, de klank zal dan niet zo rijk meer zijn, maar je kan later altijd terug veranderen, als je sterker geworden bent.
Bij een Klassieke of Spaanse gitaar kun je Light-snaren nemen. U zult dus iets minder hard moeten duwen op deze "slappere" snaren. Voorts kunt u de brug waar de snaren opliggen door een vakman wat laten invijlen, zodat dat de " action " kleiner wordt, de snaren liggen dan dichter bij de toets.
Leg op het 7 de fret uw wijsvinger op alle snaren, help die vinger door met de middelvinger erop te duwen, normaal kan je dan alle snaren zuiver spelen, lukt het niet direct, probeer nogmaals en nogmaals, de volgende dag weer opnieuw enzv.
Je kan ook beginnen met de 3 onderste snaren in te duwen, lukt dat, neem dan 4, dan 5, dan 6 snaren.
Ga daarna naar het 6 de fret en herhaal alles.
Hoe dichter u naar de kop gaat, hoe lastiger, maar u moet volhouden, het is een kwestie van spieren-training❗️
Dan kan u het eigenlijke f -akkoord proberen, begin met de middelvinger op de G-snaar, lukt dat, plaats er dan een vinger bij, enzv.
Je kan ook alle snaren een halve toon verlagen, dan zijn ze veel beter indrukbaar, o.a. Jimi Hendrix en Nirvana deden dat.
Nog een truc: plak een pleister rond uw wijsvinger, best mogelijk dat alles gemakkelijker gaat.
Succes...