waarom wordt ik geen artiest ?

al die grote artiesten rihanna,britney spears,snoop dogg,enz.

playbacken haast alleen maar, waarom moet je dan eigenlijk kunnen zingen ?

aangezien een dure studio dat voor je doet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (11)

Jij wordt geen artiest omdat je geen 18 uur per dag wilt werken, geen contacten hebt met de platenmaatschappij en je absoluut geen talent hebt.

Vergis je niet. Er is wel zeker meer voor nodig dan alleen de wens om rijk te worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Artiest kun je niet worden. Je wordt zo geboren. (En dan moet je nog zien te ontdekken dat je het bent.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Slaat op 't artistieke talent dat in je zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ge hebt altijd een zekere basis nodig, talent dus! Maar dat talent moet je oefenen en verbeteren. Als je geen talent zou hebben, geeft een mens veel sneller op en hebben we dus geen artiesten meer!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beweren dat talent niet bestaat is net zo onzinnig als beweren dat alle mensen gelijk zijn. Is niet waar. Ieder mens is anders en uniek. Je kan een kind al vanaf de wieg een viool in de handen duwen maar alleen een enkeling zal op 10 jarige leeftijd goed genoeg zijn om met het Londens filharmonisch orkest mee te kunnen (Vanessa-Mae Nicholson). De meeste mensen zullen zelf na 50 jaar oefenen nog niet goed genoeg zijn.
En het is bewezen dat erfelijke factoren een heel sterke invloed hebben op atletiek talent. Veel van deze talenten trainen ook vaak veel juist omdat ze het kunnen en omdat ze die aanleg hebben en de drang ook echt niet kunnen weerstaan. En denk niet dat Ruud Gullit minder trainde in zijn hoogtijdagen dan Cruijff in zijn tijd deed maar toch was de jonge Gullit niet in staat om de oudere Cruijff van de bal te spelen (uit een tv interview van Gullit waarin hij zijn eerste ontmoeting met Cruijff beschreef). Net zo goed als niet iedereen iedere studie zal kunnen doen. Je hebt daar de capaciteiten voor nodig. Een lopendebandwerker zou ook liever directeur zijn met bijbehorend salaris maar dat wil niet zeggen dat hij dat daadwerkelijk zou kunnen. Je kan wel iemand naar de universiteit sturen maar wie niet de aanleg heeft haalt het echt helemaal nooit. (dat je nu meer hogeropgeleiden hebt dan vroeger komt wel omdat nu meer mensen met het potentieel daadwerkelijk de kans krijgen) Hetzelfde geld voor zangers, muzikanten, dansers, sporters, acteurs, modellen etc. Je hebt acteurs die jaren les hebben gehad en geoefend hebben en er niks van bakken en acteurs die ooit van de straat zijn geplukt en waanzinnig presteren.
Ik speel niet onaardig basgitaar maar ik kan oefenen tot ik een ons weeg maar het niveau van Victor Wooten, Jaco Pastorius of John Myung ga ik echt niet halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In lampje's geval bestaat talent niet. Duidelijke toch? ;-)
Omdat je niet kunt wat die "grote"artiesten wel kunnen.Verwar je grote trouwens niet met bekende?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel goed antwoord! De "grote" artiesten die ik ken vallen niet in de categorie 'bekend'.
Wie heeft gezegd dat dit grote artiesten zijn? Daar moeten deze mensen het juist van hebben, van mensen de ze de hemel in prijzen. Zingen hoeft niet, dat kan allemaal met de computer geperfektioneerd worden. Tegenwoordig draait het allemaal om de videoclip. Als er voldoende tieten en konten voorbij komen, ben je al snel een artiest.
Dus, waarom wordt jij geen artiest? Omdat je waarschijnlijk niet genoeg vlees in het openbaar gooit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je artiest wilt worden zul je toch een klein beetje talent moeten hebben. Wil je bekend worden, dan lukt dat meestal goed als je reeds vrienden of familie in het 'vak' hebt zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Artiest worden is een combinatie van heel veel factoren.
Kunnen zingen is handig, maar vooral ook je looks zijn heel belangrijk. Het oog wil ook wat. Mensen moeten je poster boven hun bed willen hangen. Ook telt mee dat je je goed kunt presenteren op het podium, je goed kunt bewegen, je lekker kan dansen. En je moet de juiste mensen om je heen hebben, een goede platenmaatschappij, de juiste manager etc. En niet te vergeten.....een hele dosis geluk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij wil je geen artiest worden maar gemakkelijk geld verdienen en evt. beroemd worden.
Om beroemd te worden moet je veel mensen kunnen boeien, waarmee maakt weinig uit, maar reken erop dat dat niet gemakkelijk is.
Vijftien minuten beroemd zijn lukt iedereen wel, maar voor succes zal er toch gewerkt moeten worden; volgens mij had je dat over het hoofd gezien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ge hebt altijd een zekere basis nodig, talent dus! Maar dat talent moet je oefenen en verbeteren. Als je geen talent zou hebben, geeft een mens veel sneller op en hebben we dus geen artiesten meer!

Toegevoegd na 22 minuten:
'Word ik' trouwens! Zonder t dus! Eerste persoon enkelvoud NOOIT met -t!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je stelt het hier heel erg simplistisch.
Belangrijkste aan een artiest is charisma.
Kijk eens naar een optreden van bv Queen; Freddie Mercury kon met zijn rug naar het publiek staan en nog alle aandacht vasthouden. En Toon Hermans kon een zaal aan het lachen krijgen zelfs als hij niks zei en stil stond. En hoewel niet alle artiesten dit soort dingen even goed kunnen hebben de succesvolle wel allemaal gemeen dat ze de aandacht heen snel naar zich toe trekken zonder daar ogenschijnlijk veel voor te doen.
Onderschat ook niet hoeveel talent de grotere artiesten daadwerkelijk hebben. En toegegeven: ik heb niet de indruk dat bv Britney Spears daadwerkelijk kan zingen maar ik denk niet dat je even veel publiek krijgt als je Viola Holt op datzelfde podium zet. Zelfs al zet je daar een goed ingezongen bandje onder.
Daarbij klagen veel mensen al snel dat iemand een slechte artiest is als ze eenvoudigweg een andere smaak hebben. Rihanna, Fergie en Cristina Aguilera zijn buitengewoon begenadigd zangeressen en lang niet iedereen kan zingen wat zij zingen.

Veel mensen lijken uitstraling ook met uiterlijk te verwarren. Ik kan me niet voorstellen dat veel mensen Steven Tyler (Aerosmith) of Ozzy Osbourne (Black Sabbath) aantrekkelijk vinden maar ze zijn wel succesvolle artiesten die de aandacht goed vast weten te houden.

Daarbij moet je ook maar net ontdekt worden. En als dat gebeurd moet je ook maar net in de smaak vallen (en publiek is wispelturig) en exact juist op de markt worden gebracht. Je kan nog zo getalenteerd zijn als rock musicus, als het publiek R&B wil horen is het ineens een stuk moeilijker om door te breken.

En vergis je niet in de hoeveelheid werk tijd die artiesten met hun werk bezig zijn. Toegegeven: het is fysiek minder zwaar dan vuilnisman maar dat wil niet zeggen dat het niet enorm zwaar kan zijn. Je bent nl. niet alleen tijdens kantooruren artiest maar 24/7 en 1 keer de fout in gaan kan je gemakkelijk je carrière kosten. Ze moeten namelijk altijd aan hun imago denken en zorgen dat wat ze doen en dragen past bij wat hun doelgroep zal aanvaarden (het zou bv voor Snoop Dogs verkopen niet best zijn als hij in rokkostuum naar een uitvoering van en het Londens Filharmonisch Orkest gaat). En je moet er maar net zin in hebben dat je constant de roddelpers aan je kont hebt hangen en iedere scheet en alles dat je als kind ooit hebt uitgehaald uitvoerig wordt beschreven in de pers. Zowel jij, als je partner, als je kinderen en ouders lijden daar onder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, waarom wordt jij geen artiest...

Misschien omdat je niet kunt zingen?
Of omdat je geen uitstraling hebt?
Of omdat je niet ontdekt wordt?
Of omdat je er niet tussenkomt?
OF omdat niemand je ziet staan?

Goed kunnen zingen is een ding, maar uitstraling, de zgn 'x-factor' is nog wel veel belangrijker.
Vandaar dat artiesten vaak rustig kunnen playbacken, en dat hun stemmen nog een extra worden opgepimpt in de studio.
Ze hebben uitstraling, en dat is wat telt en voor 90 % je succes bepaalt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je wordt geen artiest omdat je geen artiest bent... Je blinkt nergens in uit, zodanig dat je gezien wil worden door de ander... Zo simpel is het...
En al die grote artiesten kunnen wel zelf iets neerzetten en wel zodanig dat ze dat niet elke keer life hoeven te doen en dan komen ze ermee weg om te playbacken, dat mag zo zijn, maar ze zijn het wel waard om door grote groepen mensen gezien te worden... Dat moet je eerst zelf zien te bekijken en als dat zo is dan ben je artiest, dan hoef je dat niet te worden...