Wat is een goed merk voor dj sets behalve pioneer

Ik ben een startende dj en wil dit graag weten

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.6K

Antwoorden (3)

Hercules!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha dat is wel het slechtte dat ik kan bedenken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha :p
Hey, ik neem aan dat je een beginnende DJ bent.

Wil je er echt serieus mee bezig gaan zijn? Is het niet zomaar een bevlieging, even een nieuwe hobby waarmee je na een maand stopt? Wat voor DJ wil je worden? Hoe oud ben je, en hoeveel geld kun/wil je opzij leggen?

Deze vragen bepalen wat voor DJ set je koopt. Ik ben een jaar geleden begonnen en heb (2x) Numark NDX 200 CD Player gekocht en een Behringer VMX 200 USB Mixer. Weken mee bezig geweest om zo goedkoop mogelijk een degelijke set te kopen. Op allerlei sites enz. gekeken en forums. Uiteindelijk heb ik daar €180,- mee uitgespaard. Achteraf heb ik spijt dat ik dit setje heb gekocht, ook al is het een goed beginnerssetje.

Ik ben heel erg serieus bezig met het DJ'en en krijg nu al op mijn 15e extreem veel boekingen. Helaas moet ik vaak zelf mijn eigen gear meenemen. Ik had graag gewild dat ik Pioneers had gekocht, maar als 14-jarige jongen wou ik niet doorsparen tot €1000,- maar stoppen bij €450,- want ik wou graag draaien. Leeftijd (icm geld) is heel belangrijk. Als jij 21 bent en je hebt een vaste baan, dan kun je makkelijker €1000,- wegleggen (als je er serieus voor wilt gaan) dan iemand van 14. Ik zou zeggen, als het kan; DOEN! Koop Pioneers want dit is wat er in vrijwel elke club staat. Denon enz. hebben ook goede spelers, maar Pioneer is gewoon echt de #1. Als je echt alleen maar af en toe feestjes wilt, of geen Dance-DJ wilt worden, of er niet veel geld aan wilt besteden enz. dan adviseer ik om spullen te kopen zoals ik (rond €400,-/€450,-) maar zeker niet lager. Pioneer is redelijk prijzig, maar wel High Quality. Als je echt een passie voor muziek hebt, en je wil echt grote optredens geven dan kan je beter Pioneers kopen. Hier zijn heel veel prijsklassen aan. Niet beginnen met gear twv €6500,- natuurlijk maar bijvoorbeeld een CDJ/DJM 400 setje twv €1100,- tot CDJ 850/ DJM 700 twv €2500,-. Zoek maar wat op internet en fora zoals www.djresource.eu en voor gear op www.bax-shop.nl.

Heb nogal wat tijd besteed aan je antwoord, maar ik hoop je hier wel mee geholpen te hebben in ieder geval als mede-DJ. Succes met je carrière!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denon of numark