hoe maak je zelf cd's met je zelfgemaakte muziek?

ik heb een paar leuke tunes op papier gezet en wil ik graag op een cd zetten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
2K

Antwoorden (7)

Hoe bedoel je tunes op papier gezet..???
Ik neem aan dat je zelf wat muziek op je pc hebt staan en dat dat op een cd tje moet komen te staan.

Hiervoor heb je een speciaal cd tje nodig die je gewoon in de winkel kunt halen. Je dient dan de muziek er op te branden. Dit kun je doen met verschillende programmatjes, zelf gebruik in Nero.

Als je nog wat hulp nodig hebt is dit een goede site: http://www.leerwiki.nl/Hoe_brand_ik_een_CD_of_DVD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op papier gezet zeg je
Dit kan je in een txt.bestand plaatsen bv en/of via Word ofzo en dan t op cd branden als tekstbestand
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerst scannen natuurlijk he :P of overtypen.
daar heb je programma's voor. Op de mac is garageband een goede, voor de pc zou ik aan magic-achtige programma's denken.

Als je een gratis programma zoekt, zou ik aan guitar pro denken.

Toegevoegd na 1 minuut:
ik ga er nu even vanuit dat je een programma zoekt om muziek te maken/ontwikkelen en te branden. De vertaling van tekst naar compositie/arragement, moet je wel zelf doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een CD'tje kan je via iTunes ook branden. Je sleept gewoon je liedjes naar een nieuwe afspeellijst. Daarna is er een optie of je wil branden! Ik Hoop dat ik je heb geholpen! ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan het beste de liedjes vanaf youtube downloaden. Dit kun je doen met Free Youtube To MP3 Converter. Als het goed is komen dan de muziek bestandjes onder het mapje "Dvd video soft" binnen (dit is bij mij zo en dat mapje krijg je vanzelf als je Free Youtube To MP3 Converter. Daarna verplaats je alle liedjes naar een zelfgemaakt map onder de bibliotheek Muziek. Dit is gewoon nog in 'mijn documenten'. Selecteer alle liedjes en klik op de rechter muisknop en dan de optie 'toevoegen aan windows media player. Als ze dan in windows media player staan verplaats je alle liedjes naar de rechterkant en druk je op de knop 'branden'. Je moet wel goed opletten of dat alle liedjes op je cd staan want als je cd vol is vallen er automatisch liedjes af. Dit kan je zien door het balkje aan de rechterkant naar beneden te scrollen. Daarna plaats je een lege cd (te koop bij de hema) in je computer. En dan klik je op branden en dan heb je een eigen cd gemaakt. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de muziek al op je pc staat, degene die je wilt selecteren in Windows Media Player en 'branden' kiezen. Alles wijst een beetje zichzelf uit.
Als de muziek nog niet op je pc staat, zul je die eerst moeten downloaden ofzo.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je zelf bladmuziek hebt geschreven, dan kan ik je Sibelius aanbevelen.

Sibelius is een programma waarbij je (directie)partijen kunt invoeren. Je schrijft dus echt noten. Vervolgens is het mogelijk om een individueel instrument, een selectie van instrumenten en de gehele partij te beluisteren.

Met Sibelius kun je de directiepartij en de individuele instrumentpartij als PDF opslaan. Je kunt de geschreven muziek beluisteren en exporteren als MP3, WAV en MiDi. Midi-files kunnen ook worden geïmporteerd. Het kan dan zelfs de instrumenten voor je opsplitsen.
Standaard zitten er al heel veel instrumenten in het programma, maar mocht dat niet genoeg zijn, dan zijn er uitbreidingen beschikbaar.

Ik heb zelf Sibelius 4, een inmiddels verouderde versie. Heb hier zelf geen problemen mee, want ik kan er goed mee uit de voeten.