Wat betekent 'Keerl, o keerl, wat geet'r lof' of waar is het een woordspeling op?

Herman Finkers zingt in een liedje "Zondags zingt men Gods lof. Keerl, o keerl, wat geet'r of"
Tenminste, ik kan die laatste zin zelf niet verstaan, maar dat vond ik op een website.
Er is blijkbaar iets grappigs aan die tweede zin, want het publiek lacht, wie kan de grap uitleggen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.2K

Antwoorden (1)

het is keerl o keerl wat geet 't erof.
dit betekend min of meer och jongens nog aan toe, wat gaat het eraf.(wat een feest)
Ik denk dat het vooral de manier is hoe Herman Finkers het zegt, het grappigst is en dat ze daarom het hardst lachen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, het is echt : Keerl, o keerl, wat geet’r lof
En niet erof zoals jij stelt. Lees maar: Zondags zingt men Gods lof
Keerl, o keerl, wat geet’r lof
Polders en polders, klei met gras
Men oogst er veel lof
Lof en asperges
Saskia’s en Serges
Da’s Zeeland
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie het op internet inderdaad mét l, maar die l hoor ik toch echt niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben nu ook wel benieuwd wat het echt is. Van het antwoord van lorre2 ben ik (nog) niet overtuigd, omdat ze niet de juiste zin vertaald. We wachten af ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bedoel je met niet de juiste zin?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zij zegt dat het : "wat geet ‘t erof" is.
Maar volgens de originele tekst is het "wat geet’r lof"
Dus de vertaalde zin van lorre2 is niet correct.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe weet je dat dat de originele tekst is? Ik vind het niet terug op zijn website, dus denk eerder dat die lyrics verkeerd geschreven zijn, want "wat geet ‘t erof" klinkt meer als wat hij zegt in die video dan "wat geet’r lof".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
te=terug
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb gegoogled op beide versies, er je krijgt alleen veel hits op de versie die jij aankaart in jouw vraag. Daaruit concludeer ik dat dat de juiste tekst is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals je het schrijft in de titel van jouw vraag bedoel ik. In de toevoeging schrijf je hem ook anders, dan schrijf je "geet’r of" Zie bv hier: http://www.musicfrom.nl/songteksten/finkers,_herman/zeeland.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die kwam ik ook de hele tijd tegen, maar ik vraag me dus af of één iemand 'm zo online gezet heeft, en het op al die andere websites gekopieerd is van die eerste.