Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik aan muziek komen van de Noorse gitarist Geir Tosaunet?

Tijdens een vakantie in Noorwegen jaren geleden zag ik op de Noorse televisie Geir Tosaunet optreden in een amusementsprogramma (quiz of zoiets). Het waren korte tussendoortjes of intermezzo's. Ik was daarvan onder de indruk. Veel effectgitaarklanken zoals Leo Kottke dat ook kon. Toen heb ik navraag gedaan in een muziek-CD-zaak. De naam kwam daar onbekend voor. Er was wel een andere hele goeie gitaarspeler in Noorwegen, Öystein Sunde. Die vond ik zo goed, dat ik er wat van kocht. Die Sunde deed ook samen wat met medegitaristen Lillebjörn Nilsen, Halvdan Sivertsen en Jan Eggum in de groep Gitarkameratene, waar ik ook wat van kocht. Allemaal prima muziek. Dus als ik die uitzending met Geir Tosaunet niet had gezien, was ik waarschijnlijk nooit achter die andere gitaristen gekomen. Inmiddels heb ik nogal wat CD''s van hen. Zelfs las ik op internet, dat Eric Clapton en/of Mark Knopfler eens gezegd zouden hebben, dat Öystein Sunde de beste gitarist ter wereld zou zijn. Maar ik blijf nog met die Geir Tosaunet zitten. Hij staat wel 1 keer in youtube, maar dat is een soort filmmuziek of zo. Wie heeft tips over meer muziek van hem?

12 jaar geleden
in: Muziek
992

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik zou het hier eens proberen.. Zijn facebook pagina. http://www.facebook.com/smileymusic Via deze pagina kun je op de pagina komen met wat muziek... Weet niet of het de goede is. Hoop dat je er wat aan hebt.
http://www.myspace.com/smileymusicnorway

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik zie overigens veel Smiley en Smiley music terug komen.. Misschien kun je met deze info ook nog wat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
corzijlstra
12 jaar geleden
Via facebook heb ik een berichtje gestuurd aan Geir Tosaunet. Ik heb nog geen bericht terug gehad. In ieder geval bedankt!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding