waar kan ik complete cd,s downloaden (legaal!!) zonder betalen/inschrijven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
3.6K

Antwoorden (4)

kan niet, torrents zijn zowiezo niet legaal.
Streaming kan wel nl Spotify. Dan kun je het wel horen, maar niet downloaden.

Toegevoegd na 42 minuten:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Downloaden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Torrents kun je altijd legaal downloaden. In Nederland is downloaden sowieso legaal. Je mag downloaden voor eigen gebruik.
Verspreiden en verkopen van gedownload materiaal is echter wel weer verboden. Ook aanbieden en verkopen van legaal verkregen maar daarna gedupliceerd materiaal is verboden. Downloaden mag dus.

Toegevoegd na 38 seconden:
dus probeer Thepiratebay.com
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het downloaden zelf is altijd legaal, zolang jij ze maar niet weer aanbied aan anderen, wat wel vaak het geval is bij p2p programma's.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kijk op bijvoorbeeld jamendo.com, daar heb je muziek die voor het meeste particuliere gebruik kosteloos gebruikt kan worden, dit is dus wat anders dan rechtenvrij. Dit verschilt per artiest.