de uitdrukking : elvis was a cajun. Wat betekent 't en in de positieve of negatieve zin bedoeld voor 'n elvis fan ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (1)

Cajuns zijn de nakomelingen van de Fransen, die uit Arcadia in Canada vertrokken zijn naar Louisiana, toen Canada door de Engelsen werd ingenomen. Louisiana werd toen door franse kolonisten bewoond, en de Arcadians trokken zich vooral terug in de moerasgebieden. Hierdoor leefden ze geïsoleerd, en hielden hun eigen taal en eetgewoontes, en hun eigen muziek.
Cajun (verbastering van 'Arcadian') is erg 'in' de laatste jaren : de muziek en de keuken is 'hot', en al was het dialect een beetje in het vergeetboek aan het raken : nu willen de jonge Cajuns weer weten van hun culturele erfgoed.

Dus het is niet positief of negatief te noemen : hooguit, dat Elvis dus een heel 'eigen' culturele achtergrond heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+