hoe gaat de nederlandse versie van: old king cole was a merry old soul?

iets met royal dutch army, en is ie ook op youtube te vinden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Er is één Nederlandse website te vinden met mars- en wandelliederen waar ook "Old King Cole" bij staat, in de vorm van een stapellied: http://home.zonnet.nl/h.c.schenkelaars/. Maar de legernaam wordt in die versie niet genoemd.
Op Youtube staat alleen een Amerikaanse uitvoering, zie http://www.youtube.com/watch?v=TtyEUFhzxJs&feature=related

Old King Cole was a merry old soul, and a merry old soul was he. He called for his pipe and he called for his bowl and he called for his Privates three.
- Keep those Privates straight! Said the Generals
- When can I play golf? Said the Colonel.
- I need a bigger desk said the major.
- Who's gonna drive my Hummer? Said the Captain.
- What do I do now? Said the El Tee.
- Left right left said the Sergeant.
- I need a three day pass said the Corporal
- Beer! Beer! Beer! Said the Privates.

Een andere Engelse versie gaat als volgt:

Old King Cole was a merry old sole, and a merry
old sole was he. He called for his pipe and he called for his bowl and he called for his basics three.
Beer, Beer, Beer, said the Basics
What merry men are we
For there’s none so fair that they can compare to the
best of the CAP

Old King Cole was a merry old sole & a merry old sole
was he. He called for his pipe and he called for his bowl and he called for his Sergeants three.
Left, Right, Left said the Sergeants
We want a three-day pass said the Airmen
Beer, Beer, Beer said the Basics
What merry men are we
For there’s none so fair that they can compare with the
best of the CAP

Responses:
Basics: Beer, Beer, Beer
Airmen: We want a three-day pass
Sergeants: Left, Right, Left
Louies: What do we do now?
Captains: Who’s gonna shine my boots?
Majors: Who’s gonna teach my class?
Colonels: Who’s gonna shine my brass?
Generals: Who’s gonna drive my jeep?
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt!
deze zocht ik!
Ik heb deze niet kunnen vinden via google, dus nogmaals bedankt!

Andere antwoorden (1)

De tekst van het rijmpje werd gebruikt in een nummer van Genesis, The Musical Box dat te vinden is op het album Nursery Cryme.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Dat is toch geen Nederlands nummer?