Wat heb ik nodig voor goed geluid voor youtube enz?

Hallo,

Ik wil graag thuis muziek opnemen (piano, gitaar enz).
Maar op mijn laptop (windows 7 intel core i5) is niet egt goed geluid, daarom zat ik te denken aan deze microfoon http://www.bax-shop.nl/condensator-zang-studio/mxl-studio-1-usb-opname-microfoon/product-details.html.
Zou dit een goeie microfoon zijn voor thuis? voor gewoon simpele videos op te nemen?
en heb ik niet iets anders nodig om het aan te sluiten?
en zou ik met deze microfoon in alle programmas kunnen bewerken?
BTW ik ben 14 haha, ik weet het een beetje jong maar ik ben nu al rond de 7 jaar met muziek bezig piano,gitaar,drum,bas enz enz, en ik wou wel is iets meer;p
ik zou het fijn vinden als iemand me kon helpen!

MVG
Tom

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
Pieter2011
12 jaar geleden
Dat ziet er goed uit! Over de kwaliteit van de microfoon kan ik niets zinnigs zeggen, maar de webshop heeft in elk geval het Thuiswinkel Waarborg en geeft bovendien "30 dagen niet goed, geld terug"-garantie. Dus wat dat betreft heb je niets te verliezen. Wanneer ik de handleiding doorlees, vraag ik me wel af of het ook op Windows 7 draait. Dat staat niet genoemd. Zonde als je niets meer aan de microfoon hebt, zodra je een nieuwe pc koopt!

Antwoorden (1)

In principe kun je allerlei microfoons gebruiken voor de opname, als je een video-filmpje maakt kun je beter een model kiezen dat op de camera aangesloten wordt waarmee je de opname maakt.
Een condensatormicrofoon heeft vaak een betere kwaliteit dan een dynamische, maar de prijs is ook een belangrijke indicatie.
Als je de geluidsopname direct op de computer wilt doen dan zou het met de door jou genoemde microfoon kunnen, maar dan moet je de video-opname er nog maar synchroon bij te zien krijgen met een video-bewerkingsprogramma.
Een elegantere oplossing vindt ik een externe geluidskaart op USB waar je zelf lijn- of microfoons naar keuze kunt aansluiten.
Je hebt dan tevens een betere koptelefoon- en lijnuitgang dan de computer zelf meestal heeft.
Hieronder een mooi apparaatje dat ik zelf ook gebruik:

Toegevoegd na 10 minuten:
Voor een mooie opname is behalve de microfoon ook de acoustiek van de opnameruimte en de microfoonafstand
bepalend.
Op veel amateurfilmpjes hoor je veel te veel galm uit de ruimte zodat het geluid als het ware verzuipt in de galm.
Met een kortere microfoonafstand en het aanbrengen van dempend materiaal langs wanden van de ruimte wordt het geluid helderder.
Te denken valt aan dikke gordijnen en het plaatsen van een paar kussens vlak achter de microfoon.

Toegevoegd na 13 minuten:
In eerste bewerking: "ruimte" = "opname ruimte"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voorbeelden van muziekstukken? :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord. (+1)
Let wel bij aanschaf van audio interface en gebruik van condensator microfoon dat interface een 48v (phantom) voeding geeft.
(Heb ik ook persoonlijk liever dan die USB microfoons, kun je ze ook eens NIET op de PC gebruiken.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Phantom: inderdaad, fantoomspanning is gewenst voor de echte professionele microfoons.
Zoals je op de onderste foto kunt zien heeft deze interface ook 48V indien gewenst.