Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wie speelde de gitaarsolo in 'comfortably numb' van 'pink floyd'?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

David Gilmour.

Van Wikipedia, vertaald met Google Translate:

Twee kenmerken dit Lied Guitar Solos door David Gilmour. De Chorus Guitar Solo is in de toonsoort D groot, en in de lange Outro Solo is de sleutel van B minor. In 1989, de lezers van de Pink Floyd Fanzine, The Amazing Pudding , gestemd dit Lied van de beste Floyd Lied aller tijden. David Gilmour's Solo was beoordeelden de 4e beste gitaarsolo van all-time door Guitar World Magazine, in een Reader poll. [tien] Ook op Guitar World, zijn er Details op David Gilmour's " Comfortably Numb 'solo, waarin staat dat de solo (waarschijnlijk de outro solo) was samengelapt uit verschillende andere solo's die hij had geëxperimenteerd met op het moment. In augustus 2006 werd uitgeroepen tot de beste gitaarsolo aller tijden in een poll station luisteraars van digitale radio door Planet Rock . Daarnaast werd Gilmour's Guitar Song uitgeroepen tot de beste gitaar klinkt in Gitarist Magazine in november met 2010. [elf]
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Weet die vertaalmachine niet eens dat minor in het Nederlands kleine terts genoemd wordt...?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt!, ik moest het wel zelf even op een rijtje zetten :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, de Engelse tekst in de link is waarschijnlijk makkelijker te lezen dan deze zeer slechte vertaling!
Maar je mag hier alleen in het Nederlands schrijven geloof ik, vandaar dus...
Amadea
12 jaar geleden
Had je het wellicht beter zelf in het Nederlands kunnen vertalen, of je eigen bewerking van de slechte omzetting kunnen maken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan redelijk vertalen maar weet bijna niets van muziek. Dus ik zou minor ook gewoon (fout) hebben laten staan. :-o

Andere antwoorden (1)

Amadea
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding