Je schrijft dat "alle beetjes helpen", en dat komt goed uit, want ik kan je alleen een beetje helpen. Een goede en duidelijke pianopartij is niet of heel moeilijk te vinden.

Op deze site:
http://a.1asphost.com/vreewijker/NL%20S%20-%20Z/S-Zpage.html
staat een midifile (rechterkolom, 4e van boven)
en dit is de directe link:
http://a.1asphost.com/vreewijker/NL%20S%20-%20Z/VALK_RIA/Hou_Je_Echt_Nog_Van_Mij,_Rocking_Billy.mid

Ik ga er vanuit dat je een programma hebt, waarmee je niet alleen kunt luisteren, maar ook het notenschrift kunt zien. Je komt dan al snel tot de ontdekking, dat je weinig met deze notatie kunt. De piano-partij is een soort krentenbrood geworden, waar nauwelijks iets zinnigs uit te halen valt.

Maar als je handig bent zou je een en ander kunnen herschrijven. O.a. de bas- en solopartij zijn wel duidelijk, en zouden goede aanknopingspunten kunnen zijn om de accoorden aan te vullen. Met een beetje puzzelen moet er iets van te maken zijn. Dat komt misschien ook wel goed uit, want ik stel mij voor dat als je echt alles wilt spelen wat je hoort (dat wilde basje, accoorden èn solo) je een aardig stukje piano moet kunnen spelen. Zelfs Wibi Soeradji zou in dat geval even moeten oefenen ;-)

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je zou naar één van de volgende websites kunnen en zoeken naar "Houd je echt nog van mij Rockin' Billy" .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het liedje heet origineel "Är du kär i mig ännu, Klas-Göran" en werd door Lill Babs in 1959 gezongen. De muziek is geschreven door Stig Anderson, later de manager van Abba (leuk weetje!). In de versie van Ria Valk is het ritme veranderd van dat van een smartlap naar rockabilly. Er is een Zweeds bladmuziekboek waar het in staat: 100 lätta låtar piano 1 (zie http://www.gehrmans.se/butik/song/100-latta-latar-piano-1). Van de Nederlandse versie is bladmuziek te vinden in de verzamelbundel "Hollandse hits van toen, dl.2" van uitgeverij Reba, maar dat is alleen de melodie met akkoordsymbolen, dus geen pianozetting.
Amadea