De muziek van de film 'Brokeback Mountain' vind ik erg mooi : ik zou graag meer van dit soort muziek willen hebben. Heeft dit een naam/genre?

Heb gisteravond weer eens heerlijk zitten genieten van de film, vandaar mijn vraag....

Toegevoegd na 11 minuten:
Dank je Tim 7070 voor je antwoord, maar ik heb m'n vraag duidelijk niet zo goed gesteld : ik bedoel dus het thema/ de herkenningsmelodie van Brokeback Mountain, dat steeds terugkomt, met die gitaar....

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het heet film/movie soundtrack. Hans Zimmer heeft ook prachtig filmmuziek (bijvoorbeeld van Gladiator). De muziek van Brokeback Mountain is geschreven door Gustavo Santaolalla.

Track listing of Verve CD 1."Opening" - Gustavo Santaolalla - 1:31 2."He Was a Friend of Mine" - Willie Nelson - 4:42 3."Brokeback Mountain I" - Gustavo Santaolalla - 2:32 4."A Love That Will Never Grow Old" - Emmylou Harris - 3:20 5."King of the Road" - Teddy Thompson & Rufus Wainwright - 2:53 6."Snow" - Gustavo Santaolalla - 1:18 7."The Devil's Right Hand" - Steve Earle - 2:34 8."No One's Gonna Love You Like Me" - Mary McBride - 3:06 9."Brokeback Mountain II" - Gustavo Santaolalla - 1:59 10."I Don't Want To Say Goodbye" - Teddy Thompson - 3:12 11."I Will Never Let You Go" - Jackie Greene - 1:55 12."Riding Horses" - Gustavo Santaolalla - 1:24 13."An Angel Went Up In Flames" - The Gas Band - 2:36 14."It's So Easy" - Linda Ronstadt - 2:27 15."Brokeback Mountain III" - Gustavo Santaolalla - 2:14 16."The Maker Makes" - Rufus Wainwright - 3:50 17."The Wings" - Gustavo Santaolalla - 1:52

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100