Welke Jazz artiest bespeeld als beste de Hammond B3 orgel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
2.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is toch ook deels een kwestie van smaak. Ik ga voor Jimmy Smith of Oscar Peterson. En dan is er nog dr. Lonny Smith.
Maar daar hou ik zelf niet zo van. Er is ook ergens een video op Youtube waarin drie jazz-organisten samen spelen olv de man die in de show van David Letterman de achtergrondmuziek doet.

Het beste antwoord

Charles Earland natuurlijk. Heerlijk jazzy&groovy sound.

Deze niet te vergeten : alvast een muzikale groet: Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ik pretendeer niet alle artiesten te kennen, maar de Nederlander Carlo de Wijs bespeelt het instrument bijzonder verdienstelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben voor even wezen googlen en ik kwam uit bij Dr Lonnie Smith : Hammond B3 Magie in Lantaren-Venster.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Linda Dachtyl

http://www.youtube.com/watch?v=WcugzGj0v9A

Jimmy Smith

http://www.youtube.com/watch?v=vqSLoxwkCYE