Kan ik een AUX ingang fabriceren op mijn DJ table (voor de (muziek) techneuten) ?

Beste mensen,

Ik heb een studio waar ik muziek maak, bewerk en mix. Één van de leukste manieren van afmixen vind ik scratchen. Vandaar dat ik een Reloop RMP-1-Scratch heb gekocht. Deze heeft alleen één heel groot nadeel.

De RMP pakt alleen CD'tjes. Maar mijn bedoeling was om deze scratcher d.m.v mijn mengpaneel tussen mijn ingang en uitgang van mijn computer aan te sluiten, zodat ik opgenomen sporen kan afmixen door te scratchen.

Echter is het zo dat deze niet over een AUX ingang beschikt. Deze heeft wel een AUX uitgang. Waar het dus op neer komt is dat ik alleen cd'tjes er in kan doen en dan via de aux uitgang naar mijn mengpaneel.

Daar heb ik alleen niks aan, om de reden dat ik dan voor elk spoor een cdtje moet branden.

Na wat nadenken kwam ik opeens op een best (al zeg ik het zelf) creatief idee! Alleen wou ik wel weten of het kan;

==
zou ik dus een losse aux aansluiting kunnen kopen (rood wit) en dan de dradenl van de CD speler (die ingebouwd zit) los kunnen hale van de cd speler en dan monteren op de aux aansluiting????

Ik heb er een foto bij gedaan

Avast bedankt voor de hulp!

groeten Jeffrey

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (2)

Ik denk dat dat niet mogelijk is omdat de CD-speler in de RMP niet met een simpele stereo uitgang aan de scratch-processor is verbonden.

De digitale informatie van de CD gaat digitaal naar de processor, pas ná de scratch bewerkingen wordt het signaal analoog stereo.

Als het simpel mogelijk zou zijn dan zou de fabrikant die er waarschijnlijk ook zelf wel bijgebouwd hebben.
Die paar extra aansluitbusje zijn de kosten niet en je zou er zo weer een extra feature bij hebben.

Dus: jammer maar helaas.

Toegevoegd na 16 uur:
Zoals uit het antwoord van MrTomaat kan worden afgeleid zal de CD speler in de RMP "terug lopen" als je de scratchdisk terugdraait.
Als je geluid uit een externe ingang zou willen scratchen dan zou het apparaat een opdracht naar de bron terug moeten sturen om de geluidsweergave even te stoppen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat jij wil kan helemaal niet, realtime geluid kan je niet scratchen met standalone apparatuur zoals deze. Als je niet begrijpt waarom dat niet kan moet je er nog eens een keer heel goed overnadenken hoe scratchen werkt.

Het enige wat kan is wat je zelf al aangeeft, een track op cd branden en die dan scratchen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha, een kortere verklaring vanuit de logica! +