Wat kost een Hammond orgel?

Wat kost een origineel Hammond orgel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
3.7K

Het beste antwoord

Je bedoeld waarschijnlijk een Hammond toonwielorgel.
Die zijn alleen 2e hands verkrijgbaar en hangt af van het type wat het moet kosten en de staat van het ding. Type A100 of B3 zijn gewilde modellen. Die kunnen wel oplopen tot 6000,- Euro.

Maar meeste kleinere modellen liggen tussen 500,- en 1500,- Euro . Op Marktplaats staan er genoeg aangeboden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een 'ouderwets' orgineel hammond orgel kost rond de 6000 euro.

Toegevoegd na 2 minuten:
tweedehands kun je , afhakelijk van de kwaliteit, een goedkoper exemplaar vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dure speeltjes dan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar een goede occassion hoeft niet zo duur te zijn.
In occasie vind je er voor enkele honderden euro's:

http://nl.kapaza.be/oost-vlaanderen/origineel-hammond-orgel-2-klavieren-25-voetped-55245336.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet of je een specifiek model zoekt maar ze staan regelmatig in kringloopwinkels.
Probeer eens de kringloopwinkels in jouw regio te bellen en vragen of ze er eentje hebben staan.

Toegevoegd na 54 seconden:
Ik heb er eentje gezien voor 175 Euro.