Welke band verzorgde eens twee optredens tijdens één editie van Pinkpop?

In mijn herinnering is er een band die twee keer speelde tijdens één editie van Pinkpop. De band verzorgde zijn eigen optreden, maar werd ook gevraagd een andere band te vervangen.

Antoni
10 maanden geleden
in: Muziek
1.4K
LeonardN
10 maanden geleden
Dog Eat Dog speelde twee keer in een weekend uit herinnering.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Pinkpop_1996 (zaterdag en maandag)
Wat de reden was weet ik niet meer.

Het beste antwoord

Dat is vaker gebeurd:

The Pretty Reckless zou optreden, in plaats daarvan geeft Floor Janssen een optreden. Zij staat die dag ook al met haar symfonische metalband Nightwish op het podium.

De Nijmeegse band De Staat, omdat de Ghost was uitgevallen.

Hiphopformatie Osdorp Posse.

Dog Eat Dog: zowel op Rockin’ Kolonia (de vooravond van Pinkpop in Landgraaf) als op het Noordpodium op Pinkstermaandag.
SimonV
10 maanden geleden
LeonardN
10 maanden geleden
+ (niet zo relevant maar:)
"zowel op Rockin’ Kolonia (de vooravond van Pinkpop in Landgraaf)"
Was op het reguliere festival.
Kijk op wiki pinkpop 94/95, en daarna op 96/97 etc.
Voor 96 was op zondag RK en sindsdien niet meer.
Antoni
10 maanden geleden
@SimonV, veel dank voor je antwoord!