waarom doen sommige pianisten zo raar met hun hoofd?

voorbeeld:
http://www.youtube.com/watch?v=7_qhEQbDE2E&feature=fvwrel

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
2.4K

Antwoorden (5)

Ze zitten dan in het ritme
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ray Charles deed dat volgens mij ook vanwege zijn blindheid maar, hij bewoog ook met z'n hele lichaam
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Muzikanten zoals b.v. zangers of gitaristen kunnen op allerlei manieren hun ledematen op het ritme van de muziek meebewegen: ze stampen op de vloer, bewegen hun lichaam heen en weer of maken danspasjes. Als je achter een piano zit, kun je je niet vrij bewegen. Om goed te spelen moet je lichaam een bepaalde houding hebben, je handen zijn gebonden aan de toetsen, je voeten aan de pedalen. Dan blijft er nog maar één lichaamsdeel dat je ritmisch kunt laten meebewegen met de muziek: je hoofd. Drummers zie je om dezelfde reden ook vaak allerlei hoofdbewegingen maken.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
precies :)
+1
Op die manier voelen ze de muziek. Ze gaan er dan helemaal in op zodat ze de beste resultaten maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij om in een goed ritme te blyven,andre rieu (violist) doet dit ook