Hoe erg is het dat er steeds minder CD winkels zijn?

In de loop der jaren is het me opgevallen dat de één na de andere CD winkel wordt gesloten . Dit geldt dan vooral voor winkels voor nieuwe CD's , want de tweedehands CD winkels zijn volgens mij nog niet in aantal afgenomen .

In mijn vraag gaat het wat mij betreft om de "toegevoegde waarde " van de CD- winkel , het advies over muziek , de service , het luisteren in de winkel naar een CD die je misschien wilt kopen. Eventueel de mogelijkheid die je hebt om de CD om te ruilen. Of de mogelijkheid om die geweldige ontdekking van een artiest te doen .

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
1K

Het beste antwoord

Net zo erg dat de melkboer niet meer langs komt om de melk te bezorgen. Mis jij hem? Ik niet. Beroepen komen en gaan. Zo ook met de platenzaak/cd-winkel. Voor de DJ's die hele speciale plaatjes zoeken zullen er nog wel een paar blijven bestaan, maar ik denk dat de meeste uitbaters van deze winkels toch een ander vak moeten gaan zoeken. Ik heb zelf een hele omvangrijke cd-verzameleing maar beken dat ik nog zelden cd's koop.

En de muzikant? Die gaat in de toekomst weer net als vroeger gewoon geld verdienen door op te treden. MP3tjes dienen dan als reclameuitingen voor de concerten. Voor de muziek is dat geen slechte ontwikkeling, het zal het kaft meer van het koren doen onderscheiden omdat men dan niet meer voor dit vak zal kiezen om geld te verdienen, maar om de liefde voor muziek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Los van de meerwaarde van het advies van zo een winkel, is dat helemaal niet erg. Tientallen jaren lang hebben ze grof verdiend aan hun handel. Heel erg grof. Het is maar goed dat we nu internet hebben.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal mee eens!
Vervelend voor het personeel. Maar er zijn genoeg andere kanalen voor de aanschaf van muziek. Wel jammer is het verdwijen van het hoesje als kunstvorm (bijzondere materialen en vormgeving).
En die schaarse platenwinkel waar de verkopers echt verstand hadden van muziek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het bijzonder jammer als de plaatselijke cd-winkel zou verdwijnen. Nu kom ik er binnen en de verkoper zegt gelijk tegen me: "Nu heb ik toch iets moois binnen, moet je eens luisteren" en dan komt hij met een geweldige cd op de proppen, precies mijn smaak. Zulk soort service verdwijnt dan ineens wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet. Het zijn (naast de echt grote ketens als Free Record Shop) de CD-winkels die meerwaarde heben boven bestellen op internet die zullen blijven. Bijvoorbeeld de zaken waar je echt goed advies kunt krijgen.

De zaken die verdwijnen, zijn over het algemeen de zaken die géén meerwaarde hebben boven webwinkels. En juist omdat ze die meerwaarde niet hebben, is dat geen groot gemis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het niet erg. Het fenomeen downloaden is bij mij heel erg hip. Waarom voor iets betalen als je het gratis krijgen kan. \zelf al zou ik moeten gaan betalen voor het downloaden dan zou ik dat doen en niet meer cd's in de winkel kopen.