Wat is het verschil tussen 44,100Hz en 12,000 Hz

Sommige converters (wave-ogg) vragen om de Hz in te stellen .
Ik weet eigenlijk nooit wat ik moet invullen.
Wat zou U me aanraden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.4K

Het beste antwoord

Het heeft met de technische kant van geluidskwaliteit te maken. 44100 Hz wordt gebruikt als instelling voor cd-kwaliteit. Hogere getallen worden alleen gebruikt in professionele studio's (d.w.z. daar heeft het zin, in de homerecoring-scene is 44100 Hz prima).

Toegevoegd na 16 minuten:
Maak maar eens een proeftake met de verschillende instellingen, dan hoor je het verschil. Er is vaak nog een instelling te kiezen, het aantal bytes per seconde. De combinatie 44100 Hz/16 bit wordt veel gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel
Weet je soms ook het verschil tussen ABR , MTRH , Old code en New code?
http://www.audio-converter.com/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die codes zeggen me helemaal niets. (Ik heb gezocht op die website, dacht dat je ze daar gelezen hebt, maar ik vond ze niet terug)...?

Andere antwoorden (2)

De kwaliteit v-d weergave als eindresultaat, hoe hoger hoe beter
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
32.100 herz