Zijn alle starterspakketen voor de elektrische gitaar waardeloos

Ik hoor steeds dat starterspakketen heel erg slecht van kwaliteit zijn,maar ik vraag me af zijn er dan wel goede?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Dat ligt natuurlijk aan wat je met gitaarspelen wilt. In een starterspakket moet je natuurlijk niet verwachten dat je een gitaar krijgt waar je proffesioneel mee kan optreden of een versterker die van enig goede kwaliteit is. De gitaren vallen over het algemeen nog wel mee. Waar je vooral op moet letten is de versterker. De versterkers die er meestal in zitten zijn van erbarmelijke kwaliteit. Om die reden zou ik inderdaad afraden een starters pakket te nemen aangezien je dan een zwakke 10 watt versterker krijgt met een lelijk geluid. Als je een beginnende gitarist bent dan kan je beter een losse peavy of ibanez kopen (mijn voorkeur gaat naar ibanez ben erge fan van dat merk) en daar heb je voor een redelijk prijsje een goede gitaar. Mijn gitaar die ik nu heb (en ben toch wel een redelijk ervaren gitarist) was een ibanez voor 250 euro en hij speelt naar mijn gevoel ontzettend lekker. Let er op dat bij een versterker (merk maakt in dit geval niet heel erg veel uit) je een versterker hebt van minstens rond de 150 euro. Alles daaronder is namelijk bagger. (die in de starterspakketen zitten zijn meestal 50 euro)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het valt wel mee, een beginner kan het beste een starterspakket kopen. En een kind van 6/8 jaar hoef je ook geen dure set te geven.

Ik heb het zelf gemerkt bij mijn eerste setje. Een Yamaha Pacifica 112XJ en een Crate 15w versterkertje. Je kunt er wel goed op spelen, maar na een paar jaar merk je gewoon dat zo'n hals van zo'n gitaar veel beter kan, dat hij te snel ontstemd raakt. En dat je versterker een waardeloos geluid geeft.

Een starterspakket is waardeloos voor de gevorderde gitaarspeler, maar de naam zegt het al: Een starterspakket is voor starters.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor een beginnend gitarist die er niet veel mee wilt kan het wel (ben zelf net begonnen)
Maar als je echt verder ermee wilt zul je toch iets anders moeten zoeken