Ik kan niet weten welke het beste is wie kan mij helpen?

Hallo, ik wil een usb midi controller kopen. Er is al twee modellen die bekend is. Maar ik twijfel tussen M-Audio Keystation 61es en M-Audio Keystation 88es.
88es is volgens mij 8 octaven. 61es is volgens mij 5 octaven -als ik me niet vergis-
Eentje kost €209,- en de andere is €179.- maar ik twijfel welke het beste is en of het wel veel scheelt als ik 8 octaaf neem i.p.v. 5 octaaf midi controller.

Zie afbeelding 1: 61es
Afbeelding 2: 88es

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

ik zou mijzelf niet belemmeren met minder octaven moten ect.
ik zou dus voor de 88es gaan.
dan heb je ook meer mogelijkheden.

Toegevoegd na 19 seconden:
moten=noten