Moet je voor je elektrische gitaar wil spelen eerst normaal gitaar kunnen spelen???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
2.7K

Het beste antwoord

Absoluut niet. Mensen die vinden van wel, denken alleen vanuit een bepaalde muziekstijl. Je speelt dan ook op een elektrische gitaar, omdat het bij een bepaalde muziekstijl hoort / past.

De techniek is verder in principe gewoon hetzelfde en vingerkracht krijg je ook van een elektrische gitaar, zij het dan op een iets andere manier dan bij akoestisch.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Nee, het werkt allebei hetzelfde,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, het hoeft niet, maar het is wel aangeraden om eerst akoestische gitaar te spelen, want je krijgt er meer vingerkracht van en betere techniek dan wanneer je met elektrisch begint en alles wat je akoestisch kan spelen, kan je ook elektrisch.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker niet, ik ken genoeg mensen die gelijk zijn begonnen met elektrische gitaar (natuurlijk kunnen die ook gewoon gitaar spelen) maar je hoeft dus echt niet eerst gewoon gitaar te kunnen spelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, hoeft niet, ligt er aan welke muziek je wilt leren spelen. Bij rock en metal kan je beter beginnen met elektrisch, anders ga je snel denken: dit klinkt niet zoals mijn favoriete cd's.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn ervaring is wel dat je beter eerst gewoon gitaar les kun nemen. Maar als je echt voor de rock gaat is het niet wat je verwacht. Gewoon gitaar is iets rustiger te leren vind ik zelf.

Je kunt tegenwoordig ook online gitaarles volgen. Heb dit zelf niet gedaan maar ziet er wel stoer en goed uit. Ik las er deze week een stuk over.

Als je dit volgt en vervolgens in een echte les de elektrische gitaar gaat bespelen. Heb je mooi voorsprong en de basis goed onder de knie. Succes met de mooie hobby.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is niet direct nodig, maar verkeerd is het ook niet !! alleen al om wat meer feeling met het akoestische gebeuren te krijgen, en dan eerst een jaartje klassiek !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, je kunt kiezen en daar spelen bepaalde factoren in mee zoals bijvoorbeeld de stijl die je wilt gaan spelen. En natuurlijk de prijs is een factor die verschilt. Een echt goede elektrische gitaar en versterker is minstens 400 euro of iets dergelijks.