Heeft Amerika ooit het Eurovisie songfestival gewonnen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
4.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie vraag!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+10 supervraag.... lol
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahahahahaha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, ze hebben al elk jaar meegedaan, jammer genoeg hebben ze nog nooit iets gewonnen. Ik geef je een plusje om het niveau hier zo hoog te houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Chinezen winnen wel vaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vroeg mij ook altijd af waarom de Amerikanen nooit het Europees voetbalkampioenschap hadden gewonnen. Zo vreemd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
humor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doet me een beetje denken aan de vraag "waar werden de overlevenden van de vliegramp begraven?"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jack poels komt uit america, mocht ie ooit meedoen gaat america winnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@SadBunny; wel wreed dat ze die mensen die net een traumatische ervaring hebben overleefd nog willen begraven ook! maar het probleem is hier soms op GV dat mensen zonder na te denken een vraag stellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
OH MY GOWD waarom markeren mensen deze domme vraag als een goeie vraag >.<
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maakt de vragensteller geen reet uit. In één klap een stel punten erbij!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sommige mensen beantwoorden ook soms zonder na te denken een vraag. Ik voel hier namelijk toch een hoog troll gehalte bij deze vraag :P

Antwoorden (14)

Eurovisie = Europees dus nee daar doet Amerika niet aan mee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Is Israël dan Europees?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
israel doet mee met europa omdat ze niet zo goede banden hebben met het midden oosten etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wrong answer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zelfde met turkije, verre weg van europees
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
turkije ligt in europa (voor een deel)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja en dat deel is maar 5% van turkije
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en azerbaijan dan? waar ligt dat eigenlijk? wist niet dat dat een europees land was
Nee want het is het EUROvisie songfestival (alleen in europa dus)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee natuurlijk niet! Amerika ligt toch niet in Europa?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Hoe verklaar je dan dat Israël al meerdere keren gewonnen heeft?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie de correcte uitleg van izmo.
Nee, natuurlijk niet. Amerika doet nooit mee. Mag niet mee doen, want het is een EURO(pa) visie songfestival. Turkije en Israel mogen om een of andere reden wel meedoen, maar Amerika niet.

Toegevoegd na 2 minuten:
Turkije mag meedoen omdat er een klein deel van in Europa ligt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie de uitleg van izmo over hoe dat zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Had ik inmiddels al gelezen Waar Wiki niet goed voor is....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Georgië is een land dat geografisch gezien vrijwel geheel in Azië ligt en voor een zeer klein deel ook in Europa (het is daarmee een transcontinentale staat).
Net als Turkije dus.
Georgië is sinds 27 april 1999 lid van de Raad van Europa en beschouwt zichzelf als een Europees land. Georgië is ook lid van het Wereldhandelsorganisatie, de Organisatie voor Economische Samenwerking in het Zwarte Zeegebied, de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa, de GUAM en de Aziatische Ontwikkelingsbank.
(Wiki)
Maar inmiddels zijn we er al achter dat de Europaredenering niet helemaal klopt.Zie mijn vorige reactie. Dus..?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook Azerbeidzjan is een transcontinentale staat, en ligt voor een klein deel in Europa.
Armenie ligt in Azie maar wordt cultuur-historisch gezien als behorend tot Europa. Het is sinds 2001 ook lid van de Raad van Europa
Het woordje zit erin Euro is uiteraard van Europa!

Nee daar doet Amerika niet aan mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee want alleen europa doet daar aan mee en amerika is geen land
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kom je daar bij?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amerika is geen land maar een werelddeel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plusje voor het feit dat Amerika geen land is ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of die minnen komen van mensen die weten dat de "Euro" in "Eurovisie" niet slaat op Europa, maar toevallig weten dat het Eurovisie-netwerk beheerd wordt door de EBU, welke ook leden in Noord-Afrika en het Midden-Oosten heeft, welke derhalve dus ook mee zouden mogen doen met een door de EBU georganiseerd evenement.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja en toch is Amerika behalve een werelddeel ook een land met verschillende staten (provincies) Australie is ook een werelddeel maar toch ook echt een land.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sorry, maar als ik me niet vergis is australië helemaal geen werelddeel, maar ligt het samen met Nieuw- Zeeland in Oceanië
Nee zie hier een lijst van alle winnaars.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Eurovisiesongfestivalwinnaars
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn een aantal landen die niet binnen Europa vallen, maar toch mogen deelnemen aan het Eurosongfestival, zoals Israël en Turkije. Dat heeft te maken met de Europese Radio-Unie (EBU), waarvan je als land lid moet zijn. Ook Algerije, Armenië, Azerbeidzjan, Egypte, Georgië, Jordanië, Libanon, Libië, Marokko en Tunesië mogen in theorie deelnemen. Marokko deed dat bijvoorbeeld in 1980.

De Verenigde Staten van Amerika is geen lid van de EBU en heeft dus nog nooit deelgenomen aan het Eurosongfestival en dus ook nog nooit gewonnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amerika als land niet, want het valt buiten Europa (en omstreken). Wel kan een Amerikaanse zanger of zangeres winnen. Zo heeft de Canadese Celine Dion in 1988 gewonnen voor Zwitserland. Maar voor zover mij bekend heeft nooit een zanger of zangeres vanuit de VS meegedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat was Lulu.
Wel een tijdje geleden toen Amerika nog bij Engeland hoorde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"toen Amerika nog bij Engeland hoorde" Dat is al niet meer zo sinds ver voor de uitvinding van televisie...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ok dan zit ik fout. Doe nog maar een minnetje:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt ook je antwoord weghalen, scheelt weer minpunten ;-p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de omschrijving onder het filmpje staat :
The 1969 UK Eurovision entry.
Ach, toch leuk, een plusje voor je gekke antwoord. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha, toen Amerika nog bij Engeland hoorde... in 1969.
Nee dat kan niet gezien het een Europees evenement is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja vroeger heeeel lang geleden toen amerika nog bij europa hoorde!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een onzin!
Snuffel
12 jaar geleden
Welk jaartal?
Amerika heeft nooit mee gedaan met het Eurovisie Songfestival.
Maar er zijn wel landen buiten Europa die deel hebben genomen: Turkije en Israel.

Marokko was het eerste Afrikaanse land dat mee deed
Tunesie en Libanon zouden ook meedoen maar dat ging niet door.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee natuurlijk niet, vreemd trouwens dat deze vraag hier nog altijd staat. Normaal worden dit soort vragen snel weg gemodereert.