Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Beste boek om basgitaar te leren

Er zijn veel soorten boeken om basgitaar te leren, maar welke is nu een handige? Ik kan wel willekeurig een boek via bol.com bestellen, maar hoe weet ik nu of ik een goeie heb?

Heeft iemand ervaring met een bepaald boek of serie? Weet iemand een site met een overzicht van die boeken met daarbij een beoordeling?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
3.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ervan uitgaande dat het in het Nederlands geschreven moet zijn kan ik de tweedelige methode van Ed Wennink aanbevelen: De allround basgitarist.
Maar er zijn tegenwoordig ook veel leuke Engelstalige boekjes met oefencd's of dvd. Als de taal geen bezwaar is is bijvoorbeeld "Absolute beginners: bass guitar" van Phil Mulford, of "Bass for kids" van Chad Johnson een goeie start.
Op het basgitaarforum staat het een en ander te lezen over hoe basgitaristen methodes beoordelen: http://www.basgitaarforum.nl/
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wat ik je kan aanraden is om naast evt een boek op het internet te gaan zoek naar 'tabs'. Dit zijn de vingerzettingen van door jouw gekozen nummers die je kunt leren na te spelen. Hiermee leer je vingerzetting maar geen noten of iets dergelijks. Verder is het aan te raden op les te gaan, ook al is et dan alleen maar om de basis onder de knie te krijgen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding