Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil wat nummers opnemen samen met een drummer (ik speel gitaar) als demo voor onszelf en om aan verder te werken. Kan dat goedkoop in amsterdam?

Er hoeft geen bewerking aan te pas te komen, dat kunnen we zelf doen. Maar een drumstel opnemen is toch wel even wat anders dan een gitaar opnemen via Garage Band.

Ik wil dit graag in amsterdam doen voor niet zulke hoge prijzen aangezien het slechts wat probeersels zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
845

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nou ben ik zelf een aantal jaar geleden verbonden geweest aan het conservatorium in Alkmaar.
Daar waren studenten die dit soort dingen wel eens deden.
Vaak voor een bak koffie in de kantine en een klein bedrag.
Wellicht zijn er in Amsterdam ook mogelijkheden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik neem zelf ook thuis gitaarstukken op, helaas bestaat er niet zulke makkelijke dingen voor drums. Wel kan je een paar microfonen kopen en deze voor het drumstel plaatsen en met een opname-programma (bijvoorbeeld Q-base) heb je je drum digitaal staan. Zo heb ik al een paar demo's gemaakt en het is een stuk handiger en sneller op te lossen dan een studio regelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ooit gedacht aan een digitaal drum? (Of midi)
Acoustic drums goed opnemen is een kunst.
(Niet een kwestie van de spullen hebben.)

Overigens is het "bewerken" ook één van de meest onderschatte stappen in het maken van een demo.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding