Zijn Nederlandse zangers ondergewaardeerd?

Ik zag vandaag ´de beste zanger van Nederland´ en ik ben werkelijk verbaasd over de kwaliteit van Nederlandse zangers als Albert West, Thomas Berge en Nick Schilder.

Toch durf ik dat (bij wijze van spreken) publiekelijk bijna niet te zeggen, maar technisch gezien is het echt meesterlijk als je die mannen hoort zingen. Zijn ze echt goed en ondergewaardeerd, of wordt het elektronisch opgeleukt en zijn de zangkwaliteiten eigenlijk drama?

14 jaar geleden
in: Muziek
1.5K

Antwoorden (14)

Nee die gasten zijn overgewaardeerd stuk voor stuk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee ze krijgen te goed betaald voor hun luizebaantje.
en dat is waardering genoeg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nederland heeft een goed stel artiesten die erg goed kunnen zingen. En dan niet alleen op CD, maar ook live en acapella...

Dus dat de Nederlandse zangers ondergewaardeerd worden ben ik helemaal met je vraagstelling eens...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ze zingen wel goed (mening), aleen kunnen ze natuurlijk nooit de status van internationaal artiest worden.

wist je dat Nick 11e is geworden bij idols?

ik vind hem supergoed, het is maar goed dat Simon met hem samen mag zingen anders was het niks geworden met hem. Simon zingt live niet mooi, vals vind ik. Nick doet het wel heel mooi.

ps. Jan Dulles van de 3 j`s zingt ook heel zuiver.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meeste bekende zangers kunnen wel degelijk goed en zuiver zingen, anders is het namenlijk moeilijk vol te houden om live te zingen, een valse noot kun je (live) niet electronisch opleuken. Dat niet iedereen het mooi vind is een ander verhaal. Ze zijn in mijn ogen vaak ondergewaardeerd, het kost veel oefening en enthousiasme om een publiek te kunnen vermaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Nederland ben je al gauw een ster. Als je één hitje hebt gemaakt, kun je daar jaren op teren.
Er zijn 'artiesten' die een aardige reputatie hebben opgebouwd, zoals de door jou genoemde Albert West. Maar wanneer stond hij voor het laatst in de hitparade? 30 jaar geleden? Waaraan verdient 'ie tegenwoordig nog zoveel aandacht?
En Lee Towers? Wat presteert die eigenlijk nog? En toch zie je hem nog bijna wekelijks op tv.
Zulke gasten zijn zeker niet ondergewaardeerd. Ze moeten eens beseffen dat iets afgelopen kan zijn, dus kappen ermee!
Tijd voor een nieuwe generatie... En de Tros moet eens beseffen dat er meer is dan Volendam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat beseft de Tros ook wel. Paar weken terug een groot spektakel hier met welgeteld drie artiesten uit Volendam op een totaal van 28...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet nog een beter voorbeeld: Dries "gele slip" Roelvink :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die was er niet Biertje. Wolter kroes wel. Samen met René Froger en 26 andere niet Volendamse artiesten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Starbless: dit was een reactie op het antwoord van Toet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oké...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat de Tros op tv uitzendt is anders behoorlijk Volendams.
Behalve de 'muzikale' shows, soaps met Jan Smit, Jan Keijzer. Tja, in den lande zullen daar veel andere B-artiesten tussenzitten.
Maar sorry hoor, dat ik aan jullie idolen ben gekomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En wie noem jij dan een B-artiest?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
B-artiesten zijn o.a. al die artiesten die al jaren bestaan, maar al jaren niks meer betekenen: Lee Towers, Corrie Konings, Albert West, Oscar Harris, Saskia & Serge.
En de wat nieuwere lichting: Wolter Kroes, Roelvink en ja, ook die Thomas... Wat presteren die nou?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb de laatste zomerhit van Wolter Kroes toevallig net een week in huis. Dus misshien moet je eens wat vaker naar RadioNL luisteren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wolter Kroes een hit?
Nou, dan zit 'ie de komende 20 jaar wel gebakken.
Kan 'ie flink op teren :(
Ook ik heb dat programma al een paar keer gezien en die Nick Schilder is een zeer aangename verrassing. Hij zingt echt goed, ook het engels gaat hem prima af. Hij is in mijn ogen inderdaad ondergewaardeerd, maar daar komt nu vast verandering in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn een aantal goede nederlandse zangers, die absoluut niet gewaardeerd worden.
Dat komt denk ik ook omdat het hier in Nederland(behalve door een bepaald publiek) niet hip is om te zeggen dat je nederlandse zangers of zangeressen leuk of mooi vind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En daarom hebben ze in Hilversum de X factor uitgevonden. Alleen een goede stem is simpelweg niet genoeg. Het juiste allooi hebben wat een brede groep aanspreekt telt ook mee.

Beetje zangles en basis talent en hard werken brengt je een heel eind. Maar echt interpretatie, intelligent zingen zeg maar en niet als een papagaai de noten raken is weinig mensen gegeven. En in het rijtje BN'ers met een goede stem heb ik er moeite mee er 1 te vinden. Wellicht vloeken in de kerk, maar qua interpreteren en sfeer neerzetten heb ik Marco Borsato wel hoog zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van zijn muziek houd ik niet, maar hij zingt zeker goed en komt sympathiek over. Niet zo ranzig als Joling en Gordon e.v.a.
Onze Toppers zouden het wel even in doen in Rusland bij het Eurovisiesongfestival. Nog niet eens door de voorronde! Zo groot zijn onze toppers in het buitenland.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Over het algemeen kunnen ze echt wel zingen. De nummers die ze zingen zijn alleen van een lage kwaliteit, het gaat meestal ofwel helemaal nergens over (volgendamse zangers) of het is semipoetisch geneuzel (blof en aanverwanten). En dat valt op, want het is nederlandstalig.. Dus of verderneuzelen in het engels, of betere nederlandse teksten (laten) maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zijn niet ondergewaardeerd. Ze verdienen nog altijd veel meer dan ik en hoeven daar alleen maar voor te zingen :-).
Ik heb het programma ook gezien en ik vind ze eerlijk gezegd allemaal wel goed uit de verf komen m.u.v. Henk Westbroek, die heeft een beetje een nare stem.
Nick was geweldig gisteren. Zelfs Thomas Berge, waar ik
een hekel aan heb, deed het prima.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Rubro, dat is precies wat ik bedoel. Ik zag Nick Schilder en Thomas Berge voorheen als leuke act voor jonge meisjes, maar in dat programma zongen ze subliem en hebben ze me (kerel van 44) positief verbaasd. Ook Albert West kan gewoon goed zingen, of je het genre leuk vind is een ander verhaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We zijn het helemaal eens (ik ben 49 :-)
De muziek wordt zwaar overgewaardeerd, maar Nederland heeft een paar verbazend goede zangers. Ik hoorde laatst op Radio twee toevallig een tenenkrommende vertaling van Halleluja van Cohen, vertolkt door Rob de Nijs. Niet iemand waar ik ook maar één enkele plaat van zou kopen bij wijze van, maar die man heeft wel een prachtige stem. Alleen die rottige liedjes altijd he ? En dan is hij nog bij lange na niet de ergste.
Jammer voor de goede zangers is de stem niet eens het allerbelangrijkste ; zolang het niet vals is en je een ijzersterk nummer hebt, maakt de klank van de stem uiteindelijk niet eens zo veel uit in popmuziek. En tja, de namen die je noemt zijn dus zeg maar niet echt 'mijn' smaak repertoire. Maar er zitten buitengewoon verdienstelijke zangers tussen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerde overgewaardeerd