Is er een typische Nederlandse metalsound?

Net zoals je een typische Scandinavische hebt, en ook een typische Duitse.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zag laatst wel ergens al genre : 'Dutchmetal' staan...

Het beste antwoord

Er is echter wel (als je ervan houdt natuurlijk) een typische nederlandse death-metal sound die in de vs en europa groot zijn,in nederland totaal niet,bijvoorbeeld Pestilence,Thanatos,Asphyx,Severe Torture,Gorefest,God Dethroned en Altar,deze bands staan ook wel bekend als genre Nederdeath..hoop dat je er iets aan hebt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee. Althans, ik kon niets vinden op internet, en ik heb ook niet echt een idee... het enige waar ik aan kan denken is de band Delain, maarja het is echt een beetje een gok die band..

Toegevoegd na 3 minuten:
vergeet Delain, ik denk dat ik er één gevonden heb:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Anthrax oude nederlandse metal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Anthrax komt uit New York?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor zover ik weet niet. De Nederlandse metalbands die ik ken, zowel ondergronds als bekend, onderscheiden zich qua muziek niet echt sterk van de internationale metalscene. Wel zijn er, zoals Catcher al aangaf, enkele bands die Nederlands zingen, maar daar zal je vast niet op doelen.