Barré-akkoorden

Heeft iemand tips voor barré akkoorden. Het lukt me nu al wel om me vinger helemaal te strekken, en de rest van de noten te pakken, maar ik krijg nog een beetje een dof geluid. is dit gewoon een kwestie van oefenen en veel kracht zetten op je wijsvinger, of kan het ergens anders aan liggen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoelang speel je al?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bijna een jaar, ik heb geen les.

Het beste antwoord

Ja, het is deels een questie van oefenen. Zere vingers, eelt krijgen etc. Maar goed, op sommige gitaren gaat het lastiger dan op andere. Het zit 'm voornamelijk in hoe ver de snaren bij de hals vandaan staan. Het schijnt dat er bij sommige gitaren een schroef of iets dergelijks aan de binnenkant zit waarmee je de hals kun aandraaien (zodat de snaren dichter op de hals komen te staan). Dan hoef je minder hard te duwen/drukken.
Zorg dat je akkoorden zoveel mogelijk tegen het linker fred aanpakt. Hoe verder naar het linker 'streepje' hoe mooier het geluid (minder krakerig). Hm... beetje warrig verhaal dit maar ik ken de officiele termen niet.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het is een kwestie van oefenen en je moet zorgen dat je wijsvinger goed gestrekt is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien een Capo kopen? Die kan bij sommige nummers enorm helpen!