waarom heeft de drummer een muurtje om zich heen als ze in een band of orkest op tv optreden

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
22.5K

Het beste antwoord

Een drumstel is qua geluidsproductie nadrukkelijk aanwezig in een band of orkest en staat opgesteld tussen of vlakbij andere instrumenten. Tijdens optredens of studio-opnames wordt het geluid van alle instrumenten afzonderlijk met gevoelige microfoons opgenomen. Om te voorkomen dat het geluid van het slagwerk de geluidsopname van andere instrumenten teveel "verstoord" (belast), worden er om het drumstel geluidsschermen gezet, zodat het geluid niet teveel verstrooid wordt en de opnames van de andere instrumenten gebalanceerder is. De nuances en dynamiek komen zo beter tot hun recht.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hier nog wat meer achtergrondinformatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik neem aan dat je zo'n scherm van plexiglas bedoelt?

Bij een optreden wordt het geluid van een drumstel met microfoons opgenomen. Het scherm is bedoeld om de akoestiek rondom de microfoons beter te regelen.

Ze worden "drum shields" genoemd.
bamibal
12 jaar geleden
Dat is vanwege het enorme volume van een drumstel. Om te zorgen dat elk instrument via zijn eigen microfoon versterkt wordt en dus apart ingesteld kan worden. De oplossing is dus een soort muurtje er omheen.