Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Soms kom je op straat van die "indianen" tegen die muziek spelen met trommels en fluiten (zie uitleg)

Hoe heten deze mensen, hebben ze een soort "bandnaam" ? Zou graag wat meer willen horen via internet, maar zie nooit iets van ze. Het is echt relaxte lounge muziek. Meestal kun je ook een cd van ze kopen ter plaatse. Je komt ze wel eens tegen in de stad of op een (grote) markt of braderie.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zijn dat meestal mannen met lang haar in een vlecht en gekleurde stoffen poncho's?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja! Die mensen ja! Haha, ze spelen goede muziek vind ik!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze spelen soms ook liedjes zoals uit de Heineken reclame voor mannen. Dan fluiten ze op de bierrflesjes!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De groep noemt: Etnias.
Vorig jaar nog cd gekocht in Blankenberge ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zijn dat ook van die mensen die bijv t liedje spelen uit de Heineken reclame? Dat ze op die bierflesjes fluiten? Ik heb namelijk wel eens mensen gezien die dat o.a. Ook speelden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat weet ik niet. Ben iemand uit Belgie, als je me het filmpje wijst kan ik eens kijken voor jou.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (3)

het waren peruaanse straatmuzikanten. zij zijn idd bijna niet meer in nederland.
via deze link kun je wel nog enkele filmpjes terug vinden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ook eens op youtube kijken met de zoekterm " panflute " dat is het meest gebruikte instrument van deze bandjes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door South Park worden het "Peruvian Panflute Bands" genoemd in een van de beste afleveringen ooit (mijns inziens): S12E10

http://en.wikipedia.org/wiki/Pandemic_(South_Park)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fantastisch! +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moest ik ook direct aan denken, briljant!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding