Wat is itunes?

Ik hoor het veel om me heen maar ik snap er zelf niet zoveel van. Wat kun je er precies mee? Wat is het nut?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
4K

Het beste antwoord

He ;D.

Op Itunes kun je muziek downloaden. En muziek over synchroniseren naar je Ipod enz. Muziek downloaden kost geld zo ook op Itunes. Vergelijk het met een soort cd die je koopt maar dan als download. Een gemiddeld plaatje op Itunes kost je 1,10. Je kan ook een heel album kopen en dan downloaden.

Toegevoegd na 51 seconden:
Op Itunes kun je ook meestal de eerste 30 sec van een liedje luisteren. Wil jij nou alleen muziek luisteren zonder te downloaden dan raad ik echt Spoitfy aan. Hier kun je niet downloaden maar wel luisteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oké :D

Andere antwoorden (7)

iTunes is software waarmee u op eenvoudige wijze muziek, films, televisieprogramma’s, podcasts en nog veel meer kunt afspelen en beheren.

Muziek van uw eigen cd-verzameling in iTunes importeren

Plaats een audio-cd in het schijfstation van uw computer en klik op ‘Cd importeren’. iTunes haalt automatisch de titel, artiest en andere informatie over elk nummer op (hiervoor moet uw internetverbinding actief zijn).

iTunes-video: Muziek importeren vanaf cd’s
Muziek, video’s en andere media downloaden

Als u in iTunes op ‘iTunes Store’ klikt, kunt u onder andere nummers, albums, films, audioboeken, televisieprogramma’s, podcasts, muziekvideo’s, korte films en games downloaden. De iTunes Store is altijd geopend en uw aankopen worden direct naar uw computer gedownload.

iTunes-video: Winkelen bij de Store
Uw mediaverzameling ordenen in afspeellijsten

Maak uw eigen verzamelingen met muziek en video’s. Zo kunt u bijvoorbeeld een afspeellijst aanmaken van uw favoriete nummers of van nummers die bij uitstek geschikt zijn voor een bepaalde gelegenheid, zoals een verjaardagsfeest.

Slimme afspeellijsten worden automatisch bijgewerkt als uw bibliotheek verandert. Als u bijvoorbeeld een slimme afspeellijst maakt van alle nummers van een bepaalde artiest, worden nummers van deze artiest die u aan de bibliotheek toevoegt, automatisch ook aan de slimme afspeellijst toegevoegd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, sorry. Dat wist ik niet. Aangezien ik zelf hier wel wat aan had, maar inderdaad, misschien wordt iemand anders er niet zoveel wijzer van!
Heeii, ik wist het eerst ook niet.. Maar nu ik een iPod heb wel, je kqn er vanalles mee op je ipod zetten: foto's, filmpjes, muziek of video's en nog meer. Het is ook voor iphone enz. Hopelijk heb je nu antwoord op je vraag! Groetjes'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Via iTunes kan je apps downloaden, ook muziek, spelletjes, en allerlei virtuele gadgets. Je hebt er een iPhone of een ander product van Apple voor nodig. Het is enorm populair.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het programma iTunes is een digitale mediaspeler die door Apple ontwikkeld. Met iTunes kunnen digitale muziek- en videobestanden afgespeeld worden. Het programma is ook een interface om de inhoud van de iPod, iPhone en/of iPad te beheren. Ook kan het programma, via een internetverbinding met de iTunes Store, digitale muziek, televisieshows, iPod-spellen, iPod-software, audioboeken, verscheidene podcasts en films downloaden. Ten slotte is het programma ook in staat om muziek van een cd te importeren.

Het programma is gericht op het eenvoudig beheren van een bibliotheek met audio- en videobestanden en iTunes biedt diverse mogelijkheden om te zoeken in de verzameling. Zo kan er gezocht worden op titel, componist en album. Verder is het mogelijk om de hoezen van cd's te importeren waarna er door de cd's kan worden gebladerd alsof er een rij met fysieke cd's aanwezig is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
iTunes is een programma van Apple en dient te worden
geinstalleerd op je PC
Dit programma is bedoeld om te gebruiken in samenhang
met je iPod, iPhone of iPad.
Je beheert als het ware je muziek, filmpjes, podcasts en
applicaties (=kleine nuttige of leuke programmaatjes voor
talloze functies op je iPod/pad/phone) met dit programma.
Alles wat je op je apparaat zet gaat via het iTunes-programma. Aankopen doe je in de iTunes Store en wordt
in het programma beschikbaar gesteld.
Om alles werkend te krijgen en te houden moet je een zogenaamde synchronisatie tussen iTunes en iPod/pad/phone uitvoeren, waarbij deze steeds up-to-date
wordt bijgewerkt vanuit iTunes.

iTunes is dus eigenlijk een soort tussenpersoon tussen
de media op je PC en je iPod/Pad/Phone.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het meest simpel antwoord :)

1. windows komt voorgeinstalleerd met o.a. internet explorer om te interneten en windows media player om muziek af te spelen.

2. os x (het systeem van apple) komt voorgeinstalleerd met safari om te interneten en itunes om muziek af te spelen.

kort om, itunes is de "media player" van apple. muziek beheren, muziek downloaden, radio luisteren, cd's branden en importeren etc. ...

valt weinig aan te snappen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op itunes kun je muziek downloaden en bijvoorbeeld op je ipod zetten. het is echt héél handig ik gebruik het ook;)
je moet eigenlijk gewoon denken aan een programma waar muziek op staat die je er dan zelf op zet doormiddel van downloaden.