Hoe laat je 2 liedjes bij het mixen mooi in mekaar overlopen?

Wat is belangrijk om op te letten bij het overlopen van een liedje? En hoe doe je dit? Dan heb ik het over techno/house.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
6.1K

Het beste antwoord

wat al werd gezegd, de tempo moet gelijk zijn. verder moet je er op letten dat je, als je 2 nummers mixt, het laag er uit haalt ( op je mixer heb je vaak 3 knopjes low, mid en treble. die van low haal je dus naar beneden anders klinkt het nergens naar.) luister goed naar de outro van het ene nummer en de intro van de ander. sommige nummers kunnen gewoon niet met elkaar. het is handig om de nummers goed te kennen.( inmixen bijvoorbeeld aan het eind van een snare roll) en gebruik vooral geen nummers die van cd geript zijn ofzo. deze hebben namelijk een verkorte intro en outro en niet lekker te mixen dus. zorg dat je de original mixes krijgt. als je niet weet waar je die kunt downloaden dan moet je die apart kopen. kan volgens mij niet eens in een cd winkel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zorg dat je een gelijke bpm hebt van beide liedjes, en dat je tweede liedje gelijk speelt met begin en eind. Laat het gelijkmatig en langzaam in elkaar overvloeien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gelijk speelt met begin en eind inverhouding tot je tweede liedje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt programma's die de "beats per minute" kunnen aflezen scannen waardoor het makkelijker gaat maar dan ga je denk ik wel betalen voor je software
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een beetje muzikaal gevoel hebt kun je horen wanneer je beat opnieuw afspeeld. Op dat moment start je je tweede beat. Je kunt als je een beetje een goeie instalatie hebt snel en accuraat een beat starten en stoppen en horen of het gelijk speelt zonder dat het publiek dat hoort. Gewoon, met een koptelefoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Btw, je moet het ff zonder me doen, ik ga pitten.
Je moet zoals mijn voorgangers het al eens hebben aangegeven zorgen dat de BPM (Beats per Minute) gelijk staan, ook is het van belang dat je de maten in een liedje leert tellen, dus 1-2-3-4 dit doe je constant in je gedachte en als je daar goed in bent doe je dat onbewust. Als je die maten leert kennen zul je merken dat er bij House/Techno om de 8 tot 32 "tellen" een nieuw geluidje erbij komt, dit kan zijn de claps, zang, kick enz enz... Als je hiermee wilt oefenen enzo is het een goed idee om eens te gaan spelen met Virtual DJ voor de pc. Wil je dit in de praktijk leren (dus niet digitaal) is het heel handig om te gaan oefenen met de Pionneer CDJ-1000 cd spelers, het zijn ontzettend dure apparaten, maar je kan ze bijvoorbeeld een keer huren, of misschien heeft een vriend/vriendin van je wel CD spelers die in de buurt komen daarbij. Voor mij persoonlijk heb ik heel veel gehad aan die CD spelers, daar heb ik het mee geleerd zegmaar, en daardoor kan ik het nu ook heel makkelijk op CD-spelers met minder mogelijkheden dan de zojuist genoemde Pioneer CD-spelers. Je moet wel een beetje "feelings" hebben voor de muziek om er echt goed in te worden. Maar men zegt wel eens; oefening baart kunst! Hopelijk heb je iets aan mijn antwoord