Hoe kan ik mappen maken voor een MP3/WMA audio CD?

Ik wil een CD maken voor in de auto die MP3/WMA ondersteunt. Dus ik heb het geprobeerd door de lege CD te openen, mappen erin maken en dan gewoon alle muziek kopiëren, plakken. Maar dit werkte niet, op de CD-speler kwam te staan -E4-, en hij speelde hem niet af. Weten jullie dus hoe ik dit goed kan doen? En welke programma ik dan misschien erbij moet gebruiken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
2.6K

Antwoorden (2)

FreeRIP, klein en overzichtelijk
Wil je een eenvoudig overzichtelijk programma dan kan je volstaan met het gratis programma FreeRIP .
Het programma is 700 Kb groot en doet wat het moet doen, namelijk van tracks op een cd MP3-bestandjes maken. Je kan aangegeven in welke kwaliteit je de muziek wil opslaan en als de originele cd niet over titelgegevens beschikt kan het programma deze voor je van Internet plukken. Hierbij wordt gebruik gemaakt van de database van Freedb.org.
De manier waarop dit werkt is doodeenvoudig. Je plaatst een audio-cd in de cd-rom drive en je krijgt een overzicht van alle tracks op het schijfje. Je vinkt aan welke liedjes je naar je computer gekopieerd wil hebben en laat het programma zijn werk doen, na enkele minuten staan alle geselecteerde tracks in MP3 formaat op je harde schijf.

http://www.freerip.com/

Muzikale groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel misschien heb ik je vraag goed begrepen...
Kopiëren en plakken werkt niet. Open Windows Media Player, klik op bovenaan op het tabblad Branden, sleep de nummers die je wilt branden naar het vak rechtsonder, leg een CD in je brander en klik op Branden starten.

Toegevoegd na 40 minuten:
Wanneer je de muziek in mappen op cd wilt opslaan, kun je onder het tabbald "Branden" met je rechtermuisknop klikken op "Meer opties". Dan kies je opnieuw voor het tabblad "Branden" en vinkt daar de optie "Mediagegevens gebruiken voor indelen van bestanden in mappen" aan. Dan zou het volgens mij moeten lukken...
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk, dit is nog eens een nuttig antwoord, hartelijk bedankt. :)