"teneneneneee AANVALLUH...!" Uit welk muziekstuk komt deze bekende trompetriedel

Ik wil dit graag spelen op mijn trompet bij het voetbal maar kan nergens de noten of bladmuziek vinden... Ik denk zelf dat het een oude bugle call is, maar welke?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
4.7K

Antwoorden (1)

Inderdaad een bugle call van de cavalerie:
"Iemand hoefde maar een trompet na te bootsen, het deuntje van de cavalerie: `ta-ta-ta-ta-ta-táááááá`, velen riepen: `Aáánvalluh!` De trompet en het massale `aanvallen!` kun je gerust een geluidsicoon van de zomer van 1988 noemen. Voorheen kende haast niemand het, daarna iedereen. De trompet begeleidde het Nederlands elftal op weg naar zijn eerste (en tot nu toe laatste) beker".
Volgens mij is het de First call:
http://www.fas.org/man/dod-101/sys/land/docs/17first.mp3
Amadea