Naar welk subgenre metal luister ik het meest?

Ik luister naar metal, alleen veel mensen vragen mij altijd van welk subgenre metal ik hou. of naar welke is het meest luister.
Hier is een lijst met bands die ik het best vind, zou iemand dan kunnen zeggen in welk subgenre is over het algemeen zit?
lijst:
-volbeat
-Avenged sevenfold
-Seether
-Bullet for my valentine
-Disturbed
-three days grace
-Five finger death punch.
Dit zijn een paar van mijn favo bands.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeg tegen die mensen dat je van diverse subgenres houdt ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hell Yeah 5FDP, A7x, BFMV, Distrubed, Three Days ;D Alleen moet je ook echt System of a Down gaan luisteren ;D. Voor de rest fucking awesome muziek smaak Btw Atreyu past perfect bij je lijstje, net als All That Remains, Killswitch Engage, As I Lay Dying ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha thanx. ik ken maar 2 nummers van soad die ik btw ook erg goed vind: BYOB en Psycho :)
die zijn super awesome ! :p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach je moet je muziekkeuze (hoe goed ook :D ) niet in een genre (willen) zetten, ik denk dat dat je vooral beperkt als je naar andere bands wil luisteren.

Antwoorden (4)

Als mensen mij zoiets vragen, dan noem ik meestal een paar bands op waar ik heen luister.

De bands die je opnoemt zou ik zo niet in 1 subgenre durven te proppen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Disturbed is aardig Trashmetal. De rest weer helemaal niet. Kweenie :)

Ik denk dat jij ook van Metallica en System of a Down zal genieten. (Draai Chop Sueyl van System of a Down eens twee keer met een koptelefoon op en je hebt de smaak te pakken.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
SOAD is idd ook heel goed. Metallica vind ik wat minder...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Distrubed Trash? Is toch meer Heavy Metal als je naar de muziek luisterd. En de stem eigenlijk ook. Trash is Machine Head, Metallica en Slayer ;)
Allmusic.com is een goede site om genre-informatie te krijgen.
* Avenged Sevenfold: Heavy Metal - Alternative Metal - Alternative/Indie - Rock - Post-Hardcore - Emo
* Bullet for My Valentine: Heavy Metal - Punk Metal - Alternative/Indie - Rock - Screamo - Post-Hardcore
* Seether: Heavy Metal - Alternative Metal - Post-Grunge
* Three Days Grace: Heavy Metal - Alternative Metal
* Disturbed: Heavy Metal - Alternative Metal - Rap-Metal

Als grote gemene deler kan je dan denk ik het beste "alternative metal" noemen.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmmm naar mijn mening is die lijst niet goed. Three Days Grace is géén Metal, Disturbed geen Rap-Metal, BFMV absoluut geen Rock en zeker wel Metalcore. En Alternatieve Metal is niet echt een genre Maar ik geef geen -, want een deel klopt zeker ;)
Metalcore; Althans Dat zijn Avenged, Bullet en Five Finger Death Punch.

Toegevoegd na 5 minuten:
Controleer maar met deze lijst: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_metalcorebands

En kijk dit filmpje, hiernin laat hij de verschillende soorten metal horen. Je merkt wel dat 'jouw bands' meeste vallen onder Metalcore