Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

In welk muziek formaat moet ik muziek op cd´s branden?

Ik heb mijn muziek gedownload, deze wil ik op een cd zetten zodat ik in de auto ernaar kan luisteren. Maar welk muziek formaat ondersteunt mijn cd speler? .mp3 ? .wav ?
etc.? wat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
12.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je autoradio geen mp3 cd ondersteunt zal je je cd als standaard audio formaat moeten branden.
Als die dat wel ondersteunt kan je de cd als MP3 formaat branden.
Soms staat het op de radio als die MP3( en/of WMA) ondersteunt. Als het er niet opstaat kan je proberen een mp3 cd af te spelen in de radio, zodra je rare krakende piepende geluiden hoort, weet je dat je radio het niet ondersteunt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het beste kan je gewoon aangeven bij het brandprogramma dat je een audio cd wil branden deze zal de mp3's dan eerst omzetten naar wav en gelijk branden. Als je radio mp3 slikt (kijk even in het boekje of soms staat er een tekentje op je radio zelf) dan kan je de cd als data cd branden zonder eerst te converteren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afhankelijk van je autoradio. De gewone wma bestanden lukken bij (modernere) cd-spelers. Net als Wav.bestanden.
Normaal als je het boekje of de doos nog hebt van de radio staat alles erbij wat hij ondersteunt.
Heb je géén doos of twijfel je nog, zoek dan op de site van je autoradio-merk.
Mp3 is zo comprimeerd dat de kwaliteit acheruitgaan, maar je krijgt er véél meer nummertjes op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding