Wat betekent common denominator ?

Toegevoegd na 1 dag:
Ik heb het op google translate vertaalt en daar komt ook uit gemene deler maar wat bedoelt Justin Bieber daar met zn liedje Common denominator dan mee

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is toch een liedje van Justin Bieber? :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaa <3
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik houu van Justin Bieber xD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ook, ben je naar zijn concert geweest 27'03'11 ? ik niett het was uitverkocht :(

Antwoorden (4)

Ha, die Seda;

Dat kun je het best vertalen met 'grote gemene deler'.

Toegevoegd na 8 minuten:
Correctie: haal dat 'grote' maar weg....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gemene deler. Volgens mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Betekent letterlijk gemene deler, In wiskunde het hoogste getal waar je 2 getallen mee kan delen dus voor 16 en 12 is dat 4.

In taal wil het ook wel betekenen datgene wat een groep gemeen heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gemene deler, bv: de gemene deler van 6 en 9=3 omdat 6 en 9 allebei deelbaar zijn door 3.