hoe werkt achtergrond zang die vooraf is opgenomen als de muziek live is? (uitleg)

staat dat dan op een soort cd?
dat lijkt me riskant want dan zou je de cd op precies hetzelfde moment aanmoeten zetten als wanneer de band begint met spelen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat vraag ik me nou ook altijd af! Ben benieuwd naar de antwoorden! Ps. Reageren ipv een vraag beantwoorden kost toch geen punten als je niet antwoord op de vraag?
Amadea
13 jaar geleden
Nee hoor, reageren kost geen punten. Zo heb je het goed gedaan, want als je de reactie als antwoord zou hebben geplaatst dan gaat die punt weer verloren zodra de moderator het verplaatst naar het reactieveld.

Het beste antwoord

Er zijn bands die dit inderdaad gebruiken. Vaak heeft de drummer een metronoom op z'n oortjes, zodat het tempo gelijk blijft met dat van de opgenomen stukken.
Het opgenomen gedeelte heeft bijvoorbeeld 1 maat vooraf (4 tikken van de metronoom) en dan begint de band met het nummer. Zo kun je precies met dat opgenomen stuk meespelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja en hoe kunnen ze dan precies op hetzelfde moment de cd aanzetten?
geven ze dat door via t oortje?

Andere antwoorden (2)

Meestal is dan alles vooraf opgenomen, ook de band.
Dus de band play-backed ook. Vaak de lead-zanger overigens ook....
13 jaar geleden
Dmv een zogenaamde click track. Idd een soort metronoom. 4 clicks vooraf en gaan!