wanneer was "als de rook om je hoofd is verdwenen" een hit ?

"als de rook om je hoofd is verdwenen" is een nummer van Boudewijn de Groot. Het is in 1972 op single uitgebracht en volgens de top 2000 en top 40 dossier was het toen ook een hit. Tot zover is het duidelijk. Maar wat ik gek vind is dat het nummer staat op het dubbel album "vijf jaar hits" uit 1969! Verder op geen vroeger album. Hoe kan dat ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.5K

Het beste antwoord

Als de rook om je hoofd is verdwenen was de B-kant van de single Waterdrager, na enige tijd bleek de b-kant populairder geworden dan de a-kant.

Zie verder bron:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het nummer is in 1968 voor het eerst uitgebracht door boudewijn de groot! Waarschijnlijk is hetzelfde nummer in 1972 nogmaals uitgebracht en toen wel aangeslagen bij het publiek!

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik denk dat veel nummers van boudewijn de groot vandaag de dag ook hoog zullen scoren in de top 50 als ze opnieuw zouden worden uitgebracht.

Toegevoegd na 8 minuten:
Zit net ff op youtube naar boudewijn de groot te kijken, eigenlijk is het toch prachtig en tijdloos
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het stond op de B-kant van "waterdrager" uit 1968.
bamibal